L'aeroport de Palma és el més rendible econòmicament de tot l'Estat. De fet, Son Sant Joan generà l'any 2010 un resultat operatiu de 43,99 milions d'euros. Aquesta quantia és la més elevada de tots els aeròdroms, tot i que és seguida de prop per Alacant (43,78 milions d'euros). A la coa de la rendibilitat es troben, en canvi, els dos grans aeroports: Barajas (Madrid) i el Prat (Barcelona). L'aeròdrom madrileny generà pèrdues per valor de 180 milions d'euros tan sols al llarg de 2010. Tot i així, AENA destacà que havia reduït el deute un 40% respecte de 2009. Pel que fa a Barcelona, l'aeroport acumulà un dèbit de 101 milions d'euros.
Tenint en compte el gran deute que genera la xarxa d'aeroports de l'Estat, la bona salut financera de Son Sant Joan destaca encara més. No debades, torna a ser, un any més, el més rendible. Tanmateix, els 43,99 milions de benefici de 2010 representen un increment del 23,5% en comparació de l'any anterior. Segons AENA, aquesta xifra de resultat tan positiu és a causa del pla d'austeritat aplicat i a les reformes aplicades al sistema de navegació aèria. Així, les despeses d'explotació s'haurien reduït quasi un 10%, passant dels 140,33 milions d'euros de despesa fins als 126,36 milions de 2010.
Un altre indicador que radiografia la salut de Son Sant Joan és l'Ebitda. Aquest és el resultat assolit abans dels imposts, amortitzacions i interessos. El 2010 pujà, concretament, un 22% respecte del curs anterior; és a dir, s'incrementà 14,4 milions d'euros fins a arribar als 80,3 milions. AENA també destacà que l'aeròdrom mallorquí és un dels sis que no té deute imputable. Aquesta dada és especialment rellevant, ja que implica que genera prous ingressos per finançar les seves pròpies inversions.
Pel que fa a Eivissa, l'aeroport de Vila se situa en benefici després de tres anys amb pèrdues. La nota negativa arribà des de Menorca. I és que el de Maó és l'únic aeroport illenc que presenta pèrdues durant el 2010 (de 13,25 milions d'euros). Ara bé, també es pot destacar que redueix quasi un 3,6% les pèrdues respecte de 2009 (any que es va tancar amb un resultat operatiu de 16,84 milions de pèrdues).
L'aeroport de Palma és el més rendible de l'Estat
Son Sant Joan torna a ser l'aeròdrom que més beneficis genera (43,99 milions d'euros al 2010). Els partits polítics en demanen de nou la cogestió per ser partícips de les decisions i dels beneficis
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
4 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Rendible per a qui? Qui es beneficia d'aquest rendiment? Ni pp ni psoE. Votem per rompre el bipartidisme espanyol, que ens deixa escurats de butxaques i amb la identitat col·lectiva sense protegir.
Perquè els nostres aeroports han de ser gestionats des de Madrid? A més de 1000 km de distància, perque l'estat espanyol s'endu el 11% del nostra PIB (riquesa) uns 2.500 Milions d'Euros cada any?
Any 2010, Son Sant Joan: 21 milions de pasatgers i quasi 44 milions d'euros; Alicant: 9 milions i quasi els mateixos beneficis...Quin es el més rendible???
Si amb els beneficis del nostre aeroport no haguéssim de mantenir molts d'aeroports espanyols, pot ser podrien gastar una mica més al de Son Sant Joan en la neteja dels lavabos, en arreglar algunes rajoles rompudes i el que és més greu arreglar les goteres que hi ha. La primera destinació turística del Mediterrani la rebem d'aquesta manera. Jo no dic que ajudem als altres, però realment el que passa és que el govern central de Madrid s'aprofita de nosaltres dia rera dia. Mentre no tinguem un Govern de les Illes Balears governat amb força de partits de les Illes Balears, això molts d'altres casos seguiran igual o empitjoraran. Pensa-ho bé, quan us toqui anar a votar.