El Govern analitzarà el Pla d'Acció Integral de la reforma de Platja de Palma de cara a valorar quins elements aporta el model de gestió efectuat sota la figura del Consorci per aportar solucions a problemes socioeconòmics, de cara a explorar la seva possible aplicació a altres àmbits sectorials en els quals es presenten nivells de competències de diferents administracions.
Així apareix recollit aquest divendres en una disposició del Ministeri de Política Territorial publicada al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) per detallar l'estudi que realitzarà l'Agència Estatal d'Avaluació de les Polítiques Públiques i la Qualitat dels Serveis sobre l'esmentat Pla d'Acció, una actuació que ha estat conveniada amb el Govern balear.
Segons detalla l'Executiu, aquesta iniciativa pretén resoldre el declivi de la zona tant des del punt de vista turístic com a socioeconòmic i per a això comprèn iniciatives en diferents plans de la política pública, com pot ser medi ambient, regeneració d'espais urbans, eficiència energètica, renovació del sector turístic o polítiques d'ocupació, especialment formació i capacitació professional dins d'aquest sector.
"Aquest projecte de reforma se sosté sobre una Llei que, per primera vegada a Espanya, concentra a un organisme públic el poder de decisió i execució de tota la normativa urbanística, turística i mediambiental per agilitar la tramitació del procés de canvi urbà", remarca el Ministeri.
Per això, l'esmentada anàlisi se centrarà en el disseny de l'esmentat pla i valorarà el model de gestió que es realitza sota la figura del Consorci, al costat de l'avaluació sobre la possible aplicació d'aquest sistema "a altres àmbits sectorials d'actuació pública en els quals es presenten competències dels diferents nivells de l'administració".
Duplicitats
D'altra banda, el Govern elaborarà al llarg de 2011 un informe per detectar possibles duplicitats, solapaments i deficiències a les administracions públiques, i avaluarà el funcionament de les línies de l'Institut de Crèdit Oficial (ICO) dirigides a les pimes i a autònoms.
L'organisme encarregat de dur a terme aquestes actuacions serà l'Agència Estatal d'Avaluació de les Polítiques Públiques i la Qualitat dels Serveis, creada el 2006, per fer un balanç anual de les polítiques i programes públics per potenciar l'eficiència de la intervenció pública.
Així, per mandat del vicepresident tercer del Govern i ministre de Política Territorial i Administració Pública, Manuel Chaves, l'Executiu estudiarà el funcionament de l'Estat Autonòmic i elaborarà propostes de millora.
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
millions i millions en sous i projectes.resultat o
Sí, ja duim sis años de gestió a la platja de Palma. I això s'ha d'exportar. Exemplar. Basta anar-hi i veure el canvi. Fantástic.
Madrid, Madrid, Madrid! Sempre Madrid!