El Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears va confirmar ahir l'arxivament definitiu de l'acusació contra el diputat i exconseller de Turisme Joan Flaquer i l'exdirector d'Inestur Carlos Pizá pel cas Sant Elm. En canvi, va mantenir la imputació de l'expresident Gabriel Cañellas, que havia presentat un recurs perquè s'arxivàs també la causa per ell. El Tribunal considera que no és competent per arxivar-la.
El jutge Francisco Javier Muñoz va denegar dos recursos diferents. Un, de l'Ajuntament d'Andratx, reclamava fer marxa enrere en l'arxivament de la causa contra Flaquer i l'exdirector d'Inestur Carlos Pizá. L'altre, de l'expresident Cañellas, demanava que s'arxivàs també la seva imputació en el mateix cas, en què s'investiga la possibilitat que es desviassin doblers públics cap a la Fundació Illes Balears, de Gabriel Cañellas, propietària del castell de Sant Elm.
El Tribunal Superior es va fer càrrec del cas perquè Joan Flaquer és diputat, té la condició d'aforat i no pot ser jutjat per un tribunal convencional. En confirmar ahir l'arxivament de l'acusació contra Flaquer, també ho va fer amb la de Pizá, perquè ambdós hi estan imputats per haver signat un mateix conveni suposadament irregular entre Inestur i el Consistori d'Andratx. Així, en desestimar l'acusació contra el diputat, cau també la imputació contra Pizá.
En canvi, l'expresident hi està imputat per la signatura d'uns altres convenis entre l'Ajuntament d'Andratx i la Fundació que ell mateix presideix. Francisco Javier Muñoz considera que només es podia pronunciar sobre la causa de Flaquer, però que, una vegada arxivada l'acusació contra el diputat, com que ja no queda cap aforat en el procés, ja no pot pronunciar-s'hi. Amb tot, la resolució es pot apel·lar.
Cañellas continua acusat al cas Sant Elm
Palma01/04/11 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.