Antich ha acudit amb els membres de la candidatura socialista al Parlament. | Ferran Aguiló - J.M.

TW
8

El president del Govern i candidat del PSIB-PSOE a la reelecció, Francesc Antich, defensà ahir que el cap de l'Executiu espanyol i líder del seu partit, José Luís Rodríguez Zapatero, vingui a les Illes durant la campanya electoral. "És just que el president Zapatero vingui a aquesta comunitat autònoma a fer campanya, perquè mai en cap legislatura un Govern d'Espanya no havia invertit tants doblers com ara a les Balears", afirmà el socialista a les portes del Parlament, on es va fer la foto oficial amb la resta de membres de la candidatura autonòmica per Mallorca.

Antich assegurà que, a més d'haver concedit el millor finançament de la història recent per a les Illes, en aquest temps se n'han modernitzat els tres aeroports, s'ha instal·lat el gasoducte que enllaça la Península amb l'Arxipèlag, s'està acabant la connexió per cable elèctric i s'han concedit les competències del Parc Nacional de Cabrera. "S'ha enllestit un caramull de millores per a la Comunitat que han estat possibles per la bona col·laboració entre els dos governs", va sentenciar el polític algaidí.

Envoltat de tots els candidats al Parlament per Mallorca, Antich assegurà que la fotografia d'ahir és la de la "llista guanyadora" per "continuar fent feina pel canvi" que s'ha impulsat durant aquesta legislatura. El cap de cartell avançà que els socialistes tenen un objectiu clar: "sumar economia i restar atur, sense fer cap passa enrere en matèria de benestar" per "continuar impulsant els serveis bàsics que fan que en aquesta comunitat autònoma tothom pugui viure de manera digna".

Antich admeté que, amb les reestriccions imposades per llei en la precampanya electoral, aquesta haurà de ser més "austera" per als socialistes i haurà d'estar més basada en la "feina directa i de proximitat".
Per concórrer a les properes eleccions, el líder del PSIB s'ha envoltat de cares conegudes, però també de novells en la política. L'actual presidenta del Consell, Francina Armengol, hi repeteix com a número dos, però ha incorporat en el tercer lloc Lluís Maicas, directiu de l'empresa de galetes Quelly, i com a número quatre la independent Lourdes Aguiló, advocada de la Comunitat Autònoma i actualment secretària general de la Conselleria de Presidència. Un veterà com el portaveu del PSIB al Parlament, Antoni Diéguez, que torna a ser a les llistes, fou precisament l'encarregat de mostrar les dependències del Parlament als nous en una visita que hi feren abans de posar per als fotògrafs.