Triay amb el seu advocat, ahir, als jutjats. | M. À. Cañellas.

TW
0

El president de l'Autoritat Portuària de les Balears, Francesc Triay, afirmà ahir davant el jutge instructor que el contracte que el Club Marítim de Maó signà amb una empresa vinculada a Gonzalo Díaz Ferrán "era d'impossible compliment perquè el club, en el supòsit que fos adjudicatari del concurs, de cap manera no podia cedir tres amarraments a ningú durant el temps de la concessió. Està prohibit", afegí.

Triay, també conegut per ser exsecretari general del PSOE a Balears i excap de l'oposició, declarà com a imputat en el cas Mar Blau, que investiga presumptes irregularitats en la concessió d'amarraments per part de Ports. Una empresa investigada és Trapsa Yates, que pertany a Teinver -societat que signà l'acord amb el Club Marítim- i en la qual també participava Díaz Ferrán.

La Fiscalia sospita que el contracte fou en realitat un acord encobert perquè Trapsa renunciàs a un concurs al port de Maó i així el Club Marítim pogués aconseguir-lo. Finalment, Trapsa obtingué el concurs, el club impugnà la decisió i presentà un contenciós.

Triay apuntà que comentà el contracte amb el president de Ports, Àngel Matías, i que tots dos consideraren que "no tenia gens de valor i no havia d'alterar els tràmits per adjudicar la concessió". Afegí que "el document era un esforç més per torçar l'adjudicació a Trapsa, l'empresa millor puntuada".

També fou requerit sobre declaracions que va fer davant la Policia en què deia que, si Trapsa no renunciava al concurs, el clima polític del consell d'administració es criparia. Aclarí que es referia "que la major part de les institucions estaven a favor d'adjudicar-lo" al club de Maó, encara que no fos l'oferta més ben valorada. Així mateix, indicà que tant l'Ajuntament de Maó com el Consell de Menorca havien aprovat resolucions a favor del club.

Notícies relacionades

L'exconseller de Trapsa diu que Díaz Ferrán era qui decidia

L'exconseller delegat de Trapsa Yates Juan Manuel Domínguez afirmà que l'empresari Gonzalo Díaz Ferrán era qui "tenia la darrera paraula" en totes les decisions importants. Domínguez, també imputat en el cas Mar Blau, fou requerit pel contracte signat entre Teinver i el club marítim de Maó el 2005. Afirmà que aquest "neix perquè rebien moltes pressions per renunciar" al concurs pels amarraments a Maó. Afegí que Díaz Ferrán li telefonà perquè anàs a Palma i "negociàs amb el club maritím la compensació que havien de donar per les despeses" ocasionades. Domínguez apuntà que l'empresari l'instà a demanar "tres amarraments: un per a ell, un altre per al seu soci (Gonzalo Pascual) i un altre per al seu fill o per llogar-lo". El concurs, però, fou adjudicat a Trapsa.