Coloma Ferrer, presidenta del Consell Escolar de Mallorca. | S.Amengual

TW
0

Coloma Ferrer és la presidenta del Consell Escolar de Mallorca des del maig del 2008 i també directora del CEIP Escola Graduada de Palma, tot i la feinada que això suposa, assegura que per arribar a tot "es fa el que es pot" i que "estar ocupada és bo".

Quines són les tasques del Consell Escolar que presidiu?
Depenem del Consell de Mallorca, que és un òrgan de participació i d'opinió que fa feina per conèixer i analitzar com està el sistema educatiu i, així, després es poden emetre informes o instar les administracions corresponents. Ens ocupam principalment de l'ensenyament no reglat, ja que el reglat és competència del Consell Escolar de les Illes Balears. És a dir, que feim feina a l'etapa de 0 a 3 anys, als serveis de menjadors escolars o sobre la vida educativa dels municipis (escoles de música, escoletes...). Ara, per exemple, hem demanat als municipis que ens facin arribar quina oferta formativa no reglada tenen.

L'educació dóna molt de si. Com ho feis per prioritzar quins temes s'han de tractar?
Cada any en prioritzam uns i després els tractam a través d'una taula rodona, una jornada, un cicle de conferències o jornades de feina. Un dels temes en què hem estat treballant recentment és: saber quants consells escolars municipals hi ha a l'Illa i animar d'altres municipis a crear-ne un.

Aquest curs, en què estau treballant...
Enguany el que prioritzam són els pares i la relació escola família. Aquesta relació és un tema del qual s'ha parlat, però el que passa és que mai no se n'ha trobat la solució, és un tema que queda pendent i uns necessiten els altres. Nosaltres volem que s'analitzi la situació i que s'arribin a unes conclusions. Només som el pont per reunir persones que tenen coses a dir.

Què opinau del fet que la renovació de concerts estigui aturada i estigui generant tanta polèmica?
A títol personal puc dir que s'han de renovar, però existeix una llei estatal que estableix quins són els criteris per signar un concert. Si ha hagut queixes i a alguns sectors no els ha agradat, tothom té el dret de dir allò què pensa i què opina, si bé la llei diu que es concertarà en aquells llocs en què l'oferta pública no sigui suficientment adequada. El que no pot fer l'Estat és concertar per concertar quan no fa falta al municipi. No sé ara per què la gent diu que vol més concerts.

Quins són els problemes que veis al sistema educatiu?
Jo crec que el problema és resumeix en un: el finançament.

L'únic?
Està comprovat que a un país que hi ha un bon finançament en educació hi ha millors resultats. Jo no sóc partidària tampoc d'aportar molts, molts de recursos, perquè no és sinònim d'èxit. El que cal és assentar unes bases amb uns recursos iguals per a tothom i, després, uns recursos específics per a aquelles zones, centres i col·lectius més deficitaris i que més ho necessiten. Si hi ha un bon finançament pots cobrir totes les necessitats i es podrien dur a terme moltes accions.

Així doncs, amb més doblers millorarien els resultats en els informes d'avaluació dels alumnes?
No vull dir això. No per posar més diners milloraran els resultats, perquè no depenen només d'això. Depenen d'altres coses que no estan a la nostra mà. Difícilment podem incidir en el fet que millorin alguns aspectes des dels centres. Més recursos no és igual a millors resultats, però sí que hi ajuda. Els doblers no seran la solució, però una base que inclogui les necessitats pot ajudar-hi bastant. I també cal un bon finançament conjunt per temes d'afers socials, jo crec en el fracàs social no en el fracàs escolar.