TW
0

Gairebé dues-centes persones es concentraren ahir a la plaça de Cort per donar suport al poble japonès que està patint una crisi nuclear com a conseqüència del devastador terratrèmol i posterior tsunami desencadenat aquestes setmanes. Els manifestants van sortir al carrer per demanar d'una vegada per totes que es posi fi a l'energia nuclear. La concentració d'ahir, convocada per les organitzacions del GOB, Greenpeace, Fundació Deixalles, Attac Mallorca i Amics de la Terra, formava part de les accions de protesta simultànies que han tingut lloc aquests dies també a altres ciutats d'arreu de l'Estat.

Els cartells i les pancartes dels manifestants deien així: "Per la Justícia econòmica i ecològica, un altre món és possible", "fi a l'energia nuclear" i "Nuclear, no". Acompanyats dels ritmes dels tambors per la pau, els organitzadors llegiren un manifest per exigir una planificació estratègica per part del Govern estatal que prevegi l'eradicació progressiva de les centrals nuclears. També reclamaren el "tancament immediat" de Garoña, una central bessona de la planta de Fukushima, l'edifici de contenció que el món va veure esclatar davant les càmeres de televisió.

El manifest demanava la substitució d'aquesta energia nuclear per d'altres de més renovables, a més de la reducció del consum energètic. El manifest també enviava un missatge de suport i de solidaritat al poble del Japó i exigia transparència informativa. "No volem que falti informació, com ja ha ocorregut en altres desastres nuclears (Txernòbil, Three Mile Island, Palomares, Hiroshima i Nagasaki...).

"En aquests moments, en els quals el món continua amb el cor encongit el dia a dia de les centrals japoneses, és important alçar la nostra veu i el nostre sentiment. Les centrals nuclears han demostrat una altra vegada la seva veritable cara. Que no ens tornin a dir que són segures. No ho són!", repetia amb l'altaveu un dels organitzadors. A l'acte, ieren presents representants polítics del PSM i d'Iniciativa Verds, com la Nanda Ramon, Toni Verger, la Magdalena Palou i la Marisol Fernández. També hi havia altres representants de plataformes i sindicats com la CGT i la Revolta Global-Esquerra Anticapitalista.