La llei per crear una Policia Autonòmica comença a caminar, però ho fa sense el suport del PSOE (que governa a les Illes i a l'Estat) i quan no queda temps perquè sigui aprovada. Quedarà en un gest, un miratge.
El Parlament aprovà la presa en consideració d'una proposició de llei d'UM amb els vots dels seus diputats, dels del Bloc, que es desmarcaren dels seus socis de govern, i dels del PP, formació que a Madrid no veu amb bons ulls la creació de més cossos de seguretat. A Balears i tres mesos abans de les eleccions, els populars votaren a favor d'una llei que decaurà en un mes, quan es disolgui la Cambra.
El PSOE tampoc no vol més cossos de seguretat i ahir votà en contra, tot i que ho va fer amb altres arguments. La consellera d'Interior, Pilar Costa, i el seu germà, el diputat Josep Costa, defensaren que ara, en plena crisi i sense debat, no és moment de tramitar la llei.
La diputada d'UM, Maria Antònia Sureda, apuntà que l'assumpció de la proposta ni implica el seu desenvolupament immediat ni implica cap cost. Tant ella com el diputat del Bloc, Eduard Riudavets, apel·laren a l'avenç en l'autogovern per justificar el seu sí.
El diputat del PP, José María Rodríguez, va retreure als socialistes que es pleguin a la negativa del Govern central de permetre una nova Policia Autonòmica. "Aquesta llei és un crit per dir basta d'ignorar-nos", afirmà el popular, qui defensà que la Policia no ha de costar ni un euro als balears. A banda d'això, el Parlament aprovà amb el vot a favor de tots els grups una llei per lectura única que transforma l'hospital de Son Llàtzer i el de Manacor en fundacions sanitàries públiques. Això permetrà que el seu personal laboral passi a ser estatutari de l'Ib-Salut. També s'aprovà, amb els vots del PP i d'UM i el rebuig de l'esquerra, una iniciativa dels populars perquè tots els consellers hagin de comparèixer al Parlament per explicar les previssions de despesa dels respectius departaments.
Sus a la llei de la Policia pròpia sense el PSOE i sense temps
El Parlament comença a tramitar la proposta d'UM per crear el cos autonòmic amb el suport de Bloc i PP, però no hi ha marge per aprovar-la abans d'eleccions
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
10 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Jo estic molt content amb UM perquè a la fi fan feina. El que estic és molt i molt emprenyat amb el PSOE perquè ha votat en contra. Quina vergonya! Heu perdut el meu vot per la propera legislatura.
El PP ha votat a favor de la policia autonòmica i ara ja no hi ha temps... però a la propera legislatura si i veurem si en Bauza (que possiblement serà president) manté el que ha votat ara o es baixa els calçons al que li diu el PP de Madrid, com sempre, i "obliden" el tema. Els de UM seràn corruptes com diu Marea, però els seus del PP són ancara més corruptes, lladres i a mès hipòcrites.
El sueño de cualquier partido nazionalista es tener unas fuerzas de seguridad a su medida y servicio. Es lógico que un partido tan corrupto como UM sueñe con tener una policia autonómica.
Estic d'acord amb Miquel. Em sembla molt bé però la veritat ara hi ha assumptes més importants, al cap i a la fi no hi ha massa diferència, els antics guardiees civils de Catalunya son els Mossos d'ara, son el mateix personal. A més si això ha de servir per dividir administrativament encara més als agents pitjor que pitjor, que arriba un moment que no saps ni qui t'ha d'atendre.
Enhorabona gràcies a UNIO MALLORQUINA hi ha una llei aprovada. Endavant aixó es fer feina.
Miquel tens raó. Arruix L Polícia Nacional i La Guardia civil.
Prou demagògia, les policies forasteres les paga Espanya i després mos ho cobra a preu d'or. Necessitam una policia nacional pròpia!
Això és un disbarat com unes cases. ¿O no s'han temut que estam en temps de crisi econòmica? No hi ha cap necesitat de QUADRIPLICAR UN MATEIX SERVEI:Policia local, policia nacional, guàrdia civil i ara policia autonòmica; quatre serveis policials al mateix territori. No seria molt més pràctic anar cap a la unificació i tenir arriar a tenir UN SOL COS POLICIAL que ho fes tot. A la Gran Bretanya només hi ha Scotland Yard i ho fa tot.
Cada vegada que la veig a la sent me pareix una mica pometa! Tan cregudeta ella!
Per què somriu la diputada que hi ha darrere del diputat Bauza? Què li fa tanta gràcia?