El carril bici de la via connectora també enllaçarà barris que quedaran tallats per l'autovia.

TW
7

Una de les innovacions que preveu el projecte de via connectora que ha preparat el conseller insular d'Obres Públiques, Antoni Alemany, respecte del segon cinturó que planejava el PP, és que inclou un carril bici de desset quilòmetres. Aquesta ronda de circumval·lació de Palma per a bicicletes costarà 1,6 milions d'euros, segons fonts oficials del Consell de Mallorca.

El carril bici que s'ha projectat segueix tot el recorregut de la via, els accessos i també la creua, tal com ho fan els passos per a vianants, per això és més llarg que la mateixa via connectora. Amb tot, s'acaba al polígon de Can Valero i no arriba a connectar amb el carril bici més llarg de Mallorca, el del passeig marítim de Palma. Aquesta manca de connexió i el fet que sigui una via de circumvalació fa que els usuaris més assidus de la bicicleta siguin escèptics sobre la funcionalitat que pot tenir. Seria estrany que algú intentàs anar a la feina d'una banda a l'altra de Palma fent-hi la volta per fora amb bicicleta. En canvi, alguns trams sí que poden ser útils per connectar barris.
Mariano Reaño, portaveu del col·lectiu Massa Crítica, que promou l'ús de la bicicleta a Palma, és un dels escèptics. D'entrada veu amb bons ulls que sempre que es faci una infraestructura nova s'hi inclogui un carril bici, però personalment no li veu "funcionalitat pràctica". A més, afegeix que li preocupa que es faci servir el carril bici per "rentar la cara" d'una infraestructura a la qual s'oposa el seu col·lectiu perquè "perpetua un model de mobilitat" basat en el cotxe privat. "No es pot fer servir el carril bici per justificar que una infraestructura com aquesta és sostenible", afirma Reaño.

Per la seva banda, el candidat de PSM-IV per Palma i director general de Mobilitat del Govern, Antoni Verger, creu que han d'analitzar més la qüestió El projecte de via connectora s'ha presentat aquest mateix mes però ha causat molta polèmica entre els veïns, l'oposició i fins i tot entre els socis de Govern del PSIB. Ha aixecat tanta polseguera que la presidenta del Consell, Francina Armengol, s'ha mostrat disposada a fer-hi canvis i retocar-lo per aconseguir més consens. Entre els aspectes més polèmics hi ha les expropiacions, l'amplada de la via i els catorze ponts o passos elevats per a vehicles que es preveu fer-hi. PSM-IV critiquen que s'hagi dissenyat una autovia i no una carretera convencional perquè ocupa molt més territori i causa més impacte al medi. La coalició, ERC, EU, el GOB i entitats veïnals han presentat al·legacions al projecte.