TW
0

Un imputat que va ser sotscontractat per la UTE que es va encarregar del desdoblament de la carretera Palma-Manacor, ha afirmat davant la jutgessa d'instrucció del cas Peatge que l'exzelador de Carreteres del Consell, Gabriel Mestre, li va pagar 9.000 euros en efectiu i amb factura per diversos treballs que va realitzar al seu habitatge, i ha negat així que aquestes tasques haguessin estat facturades amb diners públics com si es tractàs de treballs del desdoblament, segons han informat fonts jurídiques a Europa Press. Durant la seva compareixença davant la titular del Jutjat d'Instrucció número 5, Ana San José, i el fiscal anticorrupció Miguel Àngel Subirán, Larbi Machetoui, d'origen marroquí, marger d'ofici, ha incidit que la quantitat li va ser pagada en metàl·lic i ha assegurat que Orejudo li va pagar, exhibint per justificar-ho l'ingrés al seu compte dels diners que li va abonar i negant per tant que fossin sufragats amb diners públics destinats a la carretera.

L'encausat, defensat pel lletrat Joan Roig, ha relatat així mateix que el seu treball durant el temps que van durar les obres de l'antiga C-715 va consistir en la construcció de murs de pedra al llarg d'aquesta. De fet, ha asseverat que va aixecar el "70 per cent" d'aquests, el que contrastaria amb la defensa d'uns altres dos constructors imputats en la causa, els germans Cloquell -sotscontractats també per la UTE-, els qui també afirmen que es van fer càrrec de la majoria d'aquestes parets. És per això que el fiscal li ha insistit en si realment es va encarregar de construir aquests murs, al que Machetoui ha respost que "de gairebé tots", el que ha provocat la indignació de Subirán. "Però no havia dit que del 70 per cent?", ha etzibat el fiscal, segons fonts presencials en la vista.

Notícies relacionades

Antonio Méndez

D'altra banda, també ha estat interrogat com a encausat un empresari de Manacor, Antonio Méndez, que ha explicat que va aixecar murs de pedra a la finca d'Es Pagos, que ha assenyalat que va facturar a la UTE, per la qual també estava sotscontractat. Es pot recordar que l'adjudicació dels treballs de desdoblament va recaure a les mans de l'empresa Pamasa i va ser posteriorment quan aquesta societat va sotscontractar les obres a la UTE Desdoblament C-715 (integrada per les empreses Melchor Mascaró, Electre Hidràulica, Obres i Paviments MAN, Aglomsa, Itinere Infraestructuras, MAB i Sacyr), que es va encarregar finalment de les obres.

El cas investiga una presumpta desviació de fons públics a obres privades que haurien estat facturades com si es tractàs de treballs de la carretera. El desfasament ascendiria a 23 milions d'euros sobre els 140 milions inicialment pressupostats, el que va portar al Ministeri Fiscal a interposar el març de 2009 una querella contra un total de 16 persones, entre elles ex alts càrrecs del Consell i empresaris. L'operació, oberta el març de 2009, es va saldar amb la detenció de 18 persones, qui van quedar en llibertat amb càrrecs excepte els funcionaris de la Institució insular Francisco Orejudo i Gabriel Mestre, els únics que van passar a disposició judicial i els qui van eludir ingressar a presó després de dipositar sengles fiances de 125.000 i 75.000 euros.