La previsió de la Conselleria d'Educació és que en el curs 2011-2012 tots els alumnes de 1r d'ESO puguin treballar amb un miniportàtil. | Arxiu

TW
7

Just un terç dels professors respon afirmativament la pregunta de si un ordinador per alumne suposaria una millora del rendiment acadèmic. Així, només el 31,79% del professorat del primer cicle de l'ESO considera que tenir aquesta eina a l'aula és un element favorable pel rendiment. Per contra, el 68,21 per cent no hi està d'acord o en té dubtes sobre l'ús i els resultats. Així es desprèn de l'enquesta que el sindicat STEI-i va realitzar a 600 docents de les Illes per conèixer-ne les inquietuds i preocupacions. El treball de camp posa de manifest que hi ha un consens general sobre l'ús de les noves tecnologies a l'aula i el seu impacte en els resultats de l'alumnat.

A mesura que la pregunta es fa al professorat de nivells educatius superiors, la confiança que l'ús del PC és favorable pels estudiants s'incrementa substancialment, sobretot en l'etapa postobligatòria. D'aquesta manera, el 33,52% està d'acord amb l'afirmació, mentre que a Batxillerat el percentatge s'eleva fins al 45,38%. Això suposa de manera directa una disminució d'aquells que no hi estan d'acord o que tenen dubtes sobre l'increment del rendiment gràcies al portàtil. La directora general d'Universitats i Modernització Educativa, Francesca Garcias, assegura que allò que s'aconsegueix és que "l'alumnat tingui una motivació addicional" i reconeix que "no puc dir que el rendiment millori". A més, explica que "m'agrada pensar que és un instrument que facilita la tasca diària i que els que la vulguin utilitzar ho facin i els que no, no".

Actualment, més de 22.000 infants de l'Arxipèlag disposen d'un miniportàtil com a eina complementària per fer les tasques a classe. La previsió és que en el curs 2011-2012 els alumnes de 1r d'ESO(a centres públics i concertats) també en disposin d'un. L'objectiu de la Conselleria d'Educació és que tots els cursos de Secundària incorporin el miniportàtil a les sales "com una eina més, en una oportunitat històrica perquè tots els centres educatius de les Illes tinguin connexió a internet". Molts docents mostren la reticència a la introducció a l'ús de les noves tecnologies per desconeixement. Per això, el pla Escola 2.0, per digitalitzar les aules, ha previst una partida pressupostària per donar una formació bàsica al professorat. Dels 34 milions d'euros prevists per incorporar les noves tecnologies a les aules, durant el 2010 ja se n'han gastat 17 i els altres 17 estan inclosos en l'exercici pressupostari d'enguany.

Només miniportàtils

Tots els alumnes de 5è i 6è de Primària de les Illes tenen un miniportàtil a l'aula. Tanmateix, la Conselleria d'Educació només ha instal·lat les pissarres digitals, els projectors i la connexió Wi-Fi als centres públics. Des de la Confederació de pares de la concertada, Confaecib, Casti Lorenzo assegura que "molts centres sols tenen els portàtils, perquè no han pogut pagar la connexió a internet". S'ha parlat molt de qui n'havia d'assumir el cost. Des de la Conselleria d'Educació indiquen que "entrar a un centre concertat a instal·lar pissarres planteja dubtes legals i l'única manera seria subvencionar-los-en el cost". Amés, diuen que "en cap moment no es prometé res, si bé s'estudiarà si hi ha alguna opció viable".