TW
4

Miquel Angel Flaquer negà ahir davant la jutgessa Carme Abrines que tingués relació amb l'obertura d'un compte bancari a Banif al qual s'haurien transferit 1,2 milions d'euros d'Inestur. L'exconseller insular i expresident d'UM està imputat en una peça separada del cas Voltor que investiga aquests fets, juntament amb l'exconseller de Turisme Francesc Buils i l'excap d'àrea econòmica d'Inestur, Àlvaro Llompart. Assenyalà que "no és cert que es posàs d'acord amb Buils ni amb Llompart per lucrar-se, ni en aquest cas ni durant els deu anys de política activa". I insistí que desconeixia si el compte bancari "es podia obrir o no" o que "hi hagués una norma que ho prohibís". Afegí que ell no era a la Conselleria de Turisme, ni tampoc "tenia tracte amb Inestur", ni disposició dels seus fons. A preguntes del fiscal respongué que "coneix el modus operandi del Consell, però no el sistema de funcionament ni les normes del Govern". Afegí que l'únic que va fer amb relació a Banif fou "anar a un dinar perquè un amic m'ho va demanar".

El dinar

Flaquer afirmà que Buils els telefonàper preguntar-los "si podia assistir a un dinar amb uns representants" de Banif, al qual acudí només amb Llompart. També assenyalà que el representant del banc els parlà de productes financers i fons d'inversió, però no de "quantitats". Quan sortiren, n'informà Buils. "A partir d'aquell moment em vaig desvincular completament el tema", afegí. L'expolític apuntà que el seu company de partit "sabia que tenia coneixements en la matèria -economia-" i li va demanar que anàs a la cita "per veure si era gent competent i professional". Afegí que Buils li havia dit que tenia "uns doblers i que volia treure'n rendibilitat", però que ni ell ni Llompart feren referència als doblers a invertir. També assenyalà que "en cap moment digueren que eren públics", però que s'ho va imaginar perquè Buils el va telefonar com a conseller.

Llompart, que també fou comptable d'UM, declarà en el seu moment que Buils obrí el compte per "generar interessos", tot i que l'operació havia resultat "un fracàs". L'operació financera investigada es féu el 2008. La trasferència a la banca privada del Santander fou irregular, ja que la Conselleria d'Economia i Hisenda no permet operacions d'aquest tipus amb Banif i així ho va fer saber.

Davant la Policia

L'exportaveu d'UM va demanar comparèixer de manera voluntària, ja que la magistrada havia decidit tancar la instrucció de la peça sense que ell prestàs declaració al jutjat. Només ho havia fet davant la Policia. Flaquer volgué puntualitzar que llavors "eren les dues de la matinada" i "vaig poder utilitzar paraules que no s'ajusten a la veritat. Estava passant per un mal moment". Es referia a la paraula "instrucció" que utilitzà per dir que Buils li havia demanat que anàs a un dinar amb representats del banc.