L'IES Pau Casasnoves d'Inca ha promogut una mobilització a favor del català.

TW
136

Una trentena de centres educatius i d'entitats ja s'han adherit al manifest en defensa del català impulsat pel Claustre de l'IES Pau Casesnoves d'Inca.
En aquest document, enviat a tots els centres d'ensenyament de les Illes el novembre passat, es reclama una rectificació pública del president del Partit Popular de les Illes Balears, José Ramón Bauzá, sobre la intenció de derogar o rectificar la Llei de normalització lingüística i/o el Decret de mínims.

El Claustre de l'institut inquer ha estat l'impulsor d'aquesta protesta, que anima també tots els centres docents, institucions i mitjans de comunicació a un acte de protesta simbòlic dijous, 10 de febrer. De moment, ja s'hi han adherit el Col·legi d'Educació Infantil i Primària (CEIP) Montaura (Mancor de la Vall), el col·legi Sant Salvador (Artà) i els CEIP Melcior Rosselló i Simonet (Santa Maria), Son Caliu (Calvià), Duran Estrany (Llubí), Migjorn (Cas Concos) i Son Rullan (Palma).

Quant als Instituts d'Educació Secundària (IES), ja ho han fet: els IES Josep Sureda i Blanes, Son Pacs i Antoni Maura (Palma), l'IES Can Peu Blanc (sa Pobla) i els de Porto Cristo, Capdepera, Port de Pollença, Sineu, Marratxí i Josep Tries i Font (Esporles), a més dels de Llucmajor, Felanitx i el Guillem Cifre de Colonya (Pollença). De l'entorn educatiu, també cal sumar-hi el Centre d'Educació de Persones Adultes (CEPA) Son Canals (Palma) i l'adhesió a títol personal d'una professora del Conservatori Professional.

Així mateix, s'hi han d'afegir l'assemblea de professors de l'institut de Santa Margalida i les dels IES Joan Maria Thomàs (Palma) i Guillem Cifre de Colonya (Pollença). Pel que fa a les entitats que també s'hi han vinculat, se'n poden esmentar l'STEI-i, l'Obra Cultural Balear, Joves de Mallorca per la Llengua i el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans. Els centres que, de moment, s'han sumat a aquesta protesta organitzaran una seguit d'activitats didàctiques i complementàries que formen part de les programacions de cicle o de la dels departaments i tenen a veure amb la idea de treballar als centres la unitat de la llengua catalana, les varietats geogràfiques de l'idioma, la valoració positiva de la diversitat lingüística i cultural i el manteniment i l'ús, en definitiva, de la llengua pròpia de les Illes Balears.