Una trentena de centres educatius i d'entitats ja s'han adherit al manifest en defensa del català impulsat pel Claustre de l'IES Pau Casesnoves d'Inca.
En aquest document, enviat a tots els centres d'ensenyament de les Illes el novembre passat, es reclama una rectificació pública del president del Partit Popular de les Illes Balears, José Ramón Bauzá, sobre la intenció de derogar o rectificar la Llei de normalització lingüística i/o el Decret de mínims.
El Claustre de l'institut inquer ha estat l'impulsor d'aquesta protesta, que anima també tots els centres docents, institucions i mitjans de comunicació a un acte de protesta simbòlic dijous, 10 de febrer. De moment, ja s'hi han adherit el Col·legi d'Educació Infantil i Primària (CEIP) Montaura (Mancor de la Vall), el col·legi Sant Salvador (Artà) i els CEIP Melcior Rosselló i Simonet (Santa Maria), Son Caliu (Calvià), Duran Estrany (Llubí), Migjorn (Cas Concos) i Son Rullan (Palma).
Quant als Instituts d'Educació Secundària (IES), ja ho han fet: els IES Josep Sureda i Blanes, Son Pacs i Antoni Maura (Palma), l'IES Can Peu Blanc (sa Pobla) i els de Porto Cristo, Capdepera, Port de Pollença, Sineu, Marratxí i Josep Tries i Font (Esporles), a més dels de Llucmajor, Felanitx i el Guillem Cifre de Colonya (Pollença). De l'entorn educatiu, també cal sumar-hi el Centre d'Educació de Persones Adultes (CEPA) Son Canals (Palma) i l'adhesió a títol personal d'una professora del Conservatori Professional.
Així mateix, s'hi han d'afegir l'assemblea de professors de l'institut de Santa Margalida i les dels IES Joan Maria Thomàs (Palma) i Guillem Cifre de Colonya (Pollença). Pel que fa a les entitats que també s'hi han vinculat, se'n poden esmentar l'STEI-i, l'Obra Cultural Balear, Joves de Mallorca per la Llengua i el Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans. Els centres que, de moment, s'han sumat a aquesta protesta organitzaran una seguit d'activitats didàctiques i complementàries que formen part de les programacions de cicle o de la dels departaments i tenen a veure amb la idea de treballar als centres la unitat de la llengua catalana, les varietats geogràfiques de l'idioma, la valoració positiva de la diversitat lingüística i cultural i el manteniment i l'ús, en definitiva, de la llengua pròpia de les Illes Balears.
Una trentena d'adhesions al manifest de l'IES Pau Casesnoves
Centres educatius i entitats participaran dia 10 d'alguna activitat per fer patent el suport al text de l'institut inquer que José Ramón Bauzá faci una declaració explícita de la unitat de la llengua catalana
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
136 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
ALBERT PLA FOR PRESIDENT !! I aviat (si pot esser)
Educar a una persona para que pierda su rudeza o tosquedad. Ez que se me coló una zeta
Emigrante, tu no ets emigrante ETS INMIGRANTE. La teva paraula no val res, recullem les escombraries .
Llenaire, he d'entendre que existiria una situació ideal en què no es produís sucursalisme cap al món "català" ni cap al món "castellà". Francament no puc veure cap sucursalisme en les accions encaminades a defensar l'ús de la llengua catalana a l'ensenyament, tampoc no es pot parlar de democràcia quan l'existència del poble català ni de la nostra llengua no és reconeguda per la constitució estatal. Per a ells sí que som un apèndix, una sucursal.
Educar a una persona para que pierda su rudeza o tosquedad.
Maldement sigui mal d'entendre s'ha de respectar el posicionament lingüístic, cultural i polític de certs sectors de l'àmbit educatiu. En democràcia tot es defensable tot i que el sucursalisme cultural, ja sigui cap al mon català o el castellà, estan massa arrelats al nostre pais.
emigrante: que quiere decir "desaznes"?
Mi país? Yo no soy español. Vuelvo al comentario de hace un día. Si el PP y FAES organizaran un acto con niños, en el patio de un colegio, en horario lectivo, con la bandera de España y cantando cara al sol, organizado por la Directora del colegio que casualmente es la esposa de Carlos Delgado ¿que te parecería? Sin embargo lo organiza el Stei y la OCB, cantan canciones catalanas, ondea la cuatribarrada y la directora es la esposa de Biel Vicens ... ahhh "! ... entonces se hace por "nuestra" cultura , "nuestra" lengua, "nuestra" tierra, "nuestras" raíces etc SI has emigrado 35 años, será que tienes algunos años - como yo - y me cuesta creer que pienses que "nuestro", o "el pueblo" solo se admite para los del pensamiento único. ¿Estás entonces de acuerdo con estos actos que se hiceron en los institutos? Saludos
Emigrante: Me sap greu que no m'entenguis; la falta de respecte no és no pensar com jo, és no respectar una forma de ser d'un poble i la seva llengua. ES fascistoide quan es toca l'himne nacional espanyol o d'un altre país i s'aixeca una bandera del seu país? Si és així, al teu país són fascistoides. Janeiro: Yo no te digo como tienes que hablar, lo que no quiero és que me digan cómo tenemos que hablar en Mallorca; y menos que me lo digan quienes no son de aquí. Y te diría que si vas a vivir en Mallorca seria educado hablar nuestra lengua. Ya ves que puedo hablar la lengua del arriba España y por què no arriba Mallorca. Si se perdiera la batalla, no significaría falta de razón,
Mariá: o sea que no estar de acuerdo con unos actos fascistoides, donde ondea una gran bandera (sa nostra) y cantan unas canciones (por ejemplo Jo soc catalá de Biel Bajoral ) en el patio de los colegios, en horario lectivo y con la presencia de los educandos es una falta de respeto a una cultura o a una lengua, Discrepar con tu pensamiento es una falta de respeto? Ha de ser porque nosotros " ...demostrau una pobre educació intelectual i crítica"