Projecte de la via connectora a l'altura del'enllaç amb la carretera de Sóller.

TW
5

El PSIB està quedant tot sol amb el projecte de via connectora de Palma. El PP i el GOB ja s'hi van declarar en contra i ara és el Bloc, el seu soci de Govern, qui se'n desmarca. No és que el Bloc s'oposi a fer una via connectora, al contrari, hi estaven a favor i se n'havia pactat un traçat. Però, segons fonts de la coalició d'esquerres, s'havia acordat fer un desdoblament i, en canvi, el projecte que va presentar la presidenta del Consell de Mallorca, Francina Armengol, la setmana passada "té totes les característiques d'una autovia".

El disseny és d'una autovia urbana on s'hauria de poder circular a cent quilòmetres per hora com a màxim. En canvi, al Pla director sectorial consta que la via connectora hauria de ser una carretera convencional de doble calçada amb una velocitat màxima de vuitanta quilòmetres per hora. El disseny d'autovia no permet rotondes i per això s'hi han de fer una dotzena de passos elevats i carrils d'acceleració, que consumeixen molt més territori que no una carretera. "No és allò que s'havia pactat", es diu des del Bloc. Els socis d'Armengol també li retreuen que es presentàs el projecte de via connectora sense que ni tan sols els l'haguessin mostrat abans. És per tot plegat que han demanat una reunió del Pacte que es farà la setmana que ve. El GOB ja es va mostrar molt crític la setmana passada amb el projecte perquè considera que tan sols és "més asfalt per a més cotxes" i des del PP diuen el pressupost de 157 milions no està justificat.