El president del Partit Popular a les Illes Balears, José Ramón Bauzá, va anunciar ahir que, si aconsegueix governar, augmentarà les hores de classe de les assignatures bàsiques en l'Educació Primària. En concret, va apuntar que es faria una hora més de classe cada dia. "Aniran més hores a l'escola i treballaran més", va remarcar, amb referència als alumnes, "cal posar-se les piles". L'hora afegida es dedicaria a les llengües, les ciències i les matemàtiques. Bauzá ho va afirmar en el darrer dels Canvifòrums, jornades de debat del partit amb experts sobre qüestions clau amb vista a les eleccions. Aquesta darrera taula rodona es convertí en un avanç del programa electoral.
Segons Bauzá, l'objectiu és reduir l'índex de fracàs escolar i, sobretot, d'abandonament de l'ensenyament. El polític va recordar que, segons l'informe PISA, del Ministeri d'Educació, l'abandonament a l'Arxipèlag arriba al 40,8% i que és el més alt de l'Estat. El president popular, que just pronuncià un parell de frases en català, insistí que els pares podrien escollir l'idioma en què estudiarien els seus fills, però que tots tindrien "domini de les nostres dues llengües oficials i de l'anglès". Els responsables de cada un dels sis Canvifòrums que s'han fet explicaren a l'acte d'ahir les propostes de cada tema concret, però només dos ho feren en català.
Bauzá també anuncià altres compromisos. Va dir que crearien una oficina de control pressupostari "directament vinculada a Presidència". "No podem gastar més del que tenim", va subratllar. A més, prometé transparència en l'Administració, "especialment en la contractació". Així mateix, assegurà que es faria una "auditoria tècnica" per "reestructurar, racionalitzar i simplificar" l'Administració pública i evitar duplicitats entre les institucions. A banda, Bauzá va pometre una llei del sòl "que doni agilitat urbanística" i "seguretat jurídica". Va dir que reduiria la burocràcia de la sanitat, que faria un centre de salut o un Punt d'Atenció Continuada a Son Dureta i que integraria més l'assistència sanitària. Entre els assistents hi havia la plana major del partit, inclòs el portaveu al Parlament, Antoni Pastor, que no havia anat a la convenció de Sevilla. També hi havia qui sona més com a candidat per Palma:Mateu Isern.
El PP augmentarà les hores lectives en l'Educació Primària
José Ramón Bauzá afirma que l'educació serà la prioritat del programa electoral. Promet que els pares podran escollir la llengua en què estudiaran els seus fills
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
78 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
El PP pot dir missa si vol però primer ha de guanyar les eleccions i vist el que volen fer de recentralització del Estat no crec que surtin guanyadors, encara no han dit quin programa tenen per sortir de la crisi ni si estan d'acord en la reforma de les pensions ni res de res, l'únic que saben repetir és que Zapatero ha de plegar, bé, no crec que torni a presentar-se i algun substitut trobaran.
El PP pot dir missa si vol però primer ha de guanyar les eleccions i vist el que volen fer de recentralització del Estat no crec que surtin guanyadors, encara no han dit quin programa tenen per sortir de la crisi ni si estan d'acord en la reforma de les pensions ni res de res, l'únic que saben repetir és que Zapatero ha de plegar, bé, no crec que torni a presentar-se i algun substitut trobaran.
no em puc explicar com es que un partit com el PSM que estima Mallorca i les Illes Balears, no vulgui ser votat, i en canvi votem a uns espanyolistes anti-mallorquins com els del PP de'n Bauza, Els mallorquins som més beneits que es cagar de panxa. Com deia un comentari que vaig llegir fa pocs mesos, Mallorca es l'únic puta lloc del món on votam aquells que escupen a damunt de la nostra identitat, i que ens roben els nostres doblers.
A NO ENS HO MEREIXEM. No veig per què hem de donar un vot de càstig a Esquerra-Illes, quan va tenir la dignitat de sortir del Govern en destapar-se els escàndols de corrupció d'UM i en veure que els desastres que feien la resta. A ells no els pots responsabilitzar del fracàs de la legislatura, a no ser que s'hagi de castigar la gent per tenir escrúpols i principis.
" que just pronuncià un parell de frases en català, insistí que els pares podrien escollir l'idioma en què estudiarien els seus fills, però que tots tindrien "domini de les nostres dues llengües oficials i de l'anglès".... O sigui, continuem com fins ara, 50% en cada llengua oficial, però direm als pares que el seu fill estudia en la llengua que vol... DEMAGÒGIA. És l'únic que fa aquest senyor, que ja es creu el nostre president. Més recursos, més pissarres digitals, no a les retallades a educació. I que siguin els tècnics i no els polítcs els que tinguin poder de decisió. Què ens deixen fer la nostra feina als professors amb medis, que bastant difícil la tenim ja.
Coco, el meu problema no és preocupant, el teu crec que sí; jo veure de resoldre el meu, el teu no crec que tengui solució, perquè pareix que no tens arguments consistents per mantenir les teves possicions, sols pareixen sortir del fetge.
I on em posareu? No m'utlitzeu per als vostres interessos partidistes. Sou uns aprofitats. Deixau-me en pau. Preferiria ser una hora amb la família i que la família es fes càrrec de les seves responsabilitats amb els fills. Els polítics no en tenen ni idea, només s'aferren a allò que creuen que pot donar-los més vots fàcils. Sense vergonya.
Ai Biel bielet, que ho ets d´inocent. Ja veig es teu fill envotat de foresters, i sudamericans per por de que no li ensenyin a dir gat enlloc de moix,
mariano, un buen problema eso es lo que tienes, buen dia
Toni: si vols que respectin la nostra llengua i la nostra manera de ser, no diguis animalades. Si hi ha foraster i sudamenricans a l'escola aquest no és el problema, el problema és que es vulguin imposar a Mallorca. La diversitat és una riquesa. Deixa per en Coco aquest estil poc respectuós amb tot el que no sigui castellà.