TW
0

El senador del PSM, Pere Sampol, va registrar ahir al Senat una moció que insta el Govern espanyol a fer que els béns decomissats en operacions antidroga es dediquin íntegrament a la prevenció i al tractament de les drogoaddiccions. En aquest mateix sentit, la moció inclou un segon punt en què es demana al gabinet de Zapatero que lliuri a l'Executiu de les Illes Balears tots els béns confiscats en l'operació Musaranya, efectuada a Son Banya per setembre de 2009.

La moció la va explicar Sampol ahir mateix, acompanyat del batle d'Esporles, Miquel Ensenyat, especialment sensible a la qüestió. Poc després de l'operació Musaranya, que es dugué a terme fa més d'un any i en la qual es decomissaren devers cinc milions d'euros en efectiu, el ple municipal d'Esporles aprovà per unanimitat sol·licitar al Govern espanyol que dedicàs aquests doblers a la reinserció i a la prevenció amb una donació al Projecte Home.
La Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB) i "molts d'altres municipis", segons Ensenyat, també ho demanaren. Però l'Executiu estatal, passat més d'un any, no ha respost a cap d'aquestes peticions.

Ensenyat ho troba una "falta de respecte impressionant". Pel batle d'Esporles, seria lògic que aquests doblers es destinassin a oferir recursos als drogodependents i a les seves famílies. D'acord amb la iniciativa que ha presentat el PSM, aquests diners serien per a "programes i donacions a les organitzacions" que treballen per a la prevenció, el tractament i la reinserció eb les comunitats on s'han practicat els decomissos. Ara la moció, d'entrada, s'haurà de debatre en comissió i no serà fins llavors que passarà a la Cambra. Sigui com sigui, encara cal veure de quin suport disposarà.

Manco operacions

D'altra banda, Sampol també va formular ahir mateix una pregunta parlamentària per saber per què hi ha hagut una "radical disminució" de les anàlisis en expedients per tinença de droga a la Delegació de Sanitat de l'Estat a les Illes Balears i què es pensa fer per corregir-ho. Segons va explicar Sampol, aquests estudis són necessaris per acreditar que les substàncies confiscades en casos de tinença d'estupefaents són il·legals i per poder cursar les sancions corresponents. Assegurà que ara no s'efectuen gaire anàlisis d'aquestes i que, per tant, moltes sancions prescriuen.

A causa d'això, va afegir, la Policia està "desmotivada" i també es duen a terme menys actuacions des del Cos per tinença de droga. Sampol afirmà que, segons les forçes de seguretat mateixes, s'han deixat d'ingressar prop de quinze milions d'euros en sancions.