TW
0

El titular del Jutjat d'Instrucció número 1, Juan Catany, ha citat a declarar el pròxim 2 de febrer el conseller director general de l'empresa Atlas Capital, Pablo Cervera, i a un dels socis fundadors d'aquesta companyia, León Benelbas, com a imputats en el marc del cas Bomsai, que investiga una presumpta desviació de fons públics a través de l'empresa del Govern CAIB Patrimoni durant el procés d'adjudicació per construir les noves seus del parc de bombers de Palma i de la Conselleria de Salut. Així ho han informat a Europa Press fonts jurídiques, que han especificat que també dins d'aquesta causa han estat fixades les compareixences, per al 13 de gener, del director de finançament de l'empresa Iturri, José Manuel Cervantes, així com de Ramón Gil, encara que en el seu cas en qualitat de testimonis.

Notícies relacionades

Segons les investigacions, l'empresa Atlas va facturar irregularment a la UTE guanyadora del concurs per a l'execució del parc de bombers un total de 426.216 euros en concepte d'honoraris d'èxit per haver assessorat a CAIB Patrimoni en matèria financera i legal en relació amb les clàusules de l'adjudicació, així com 142.848 euros a la concessionària de la construcció de la Conselleria. Les indagacions fan ressaltar la il·legalitat i improcedència del pagament d'aquests honoraris amb la finalitat que fossin abonats pel contractista, ja que aquests abonaments -que suposen l'1,8 per cent del volum d'inversió de cada un dels projectes- són incorporats per l'UTE adjudicatària al cost del projecte i, per tant, són sufragats directament des de les arques públiques. És més, apunten a una falta de projecte i de pressupost per efectuar aquestes contractacions, al frau de llei comès, a l'innecesariedad de la despesa i a la desproporció en el preu del servei.

Tal com consta en un informe policial inclòs en l'ampli sumari de la causa, Cervera va ser la persona encarregada de realitzar una proposta de serveis a CAIB Patrimoni en relació amb el projecte de la Conselleria malgrat que mai no hauria conegut la forma en la qual l'Administració pública va contractar la seva empresa, mentre que Benelbas, com a conseller, president i apoderat solidari d'Atlas, va dur a terme la mateixa actuació respecte a l'execució del parc de bombers. Es pot recordar que un total de vuit persones han estat detingudes en el marc d'aquest procediment. Entre elles es troben l'exdirector general de Tributos, Jorge Sainz de Baranda, l'exdirector general d'Emergències, Joan Pol (ambdós en llibertat sota fiança de 50.000 i 30.000 euros, respectivament) i l'exgerent de CAIB Patrimoni, Jaume Vidal, mentre que també està imputat l'exconseller d'Economia, Lluís Ramis de Ayreflor, per a qui la magistrada substituta Margalida Bosch va decretar presó eludible sota fiança de 50.000 euros.