S'acaba la legislatura i arriba l'hora de passar comptes. Una de les dues forces que conformen el Govern, el Bloc, no es presenta, però el PSM i Iniciativa-Verds assumeixen les seves banderes amb vista a les eleccions de maig: protecció del territori, polítiques socials i de mobilitat, llengua, honestedat i "tolerància zero" amb la corrupció. Ahir presentaren l'edició d'un balanç de gestió, Feina feta, sense referències ni al Bloc ni a les altres formacions que l'integren:Esquerra Unida i Esquerra Republicana.
L'acte, que es portà a terme al teatre Mar i Terra, culminà amb la intervenció del líder del PSM i candidat autonòmic de la coalició PSM-Iniciativa-Verds, Biel Barceló, que reivindicà la continuïtat dels governs progressistes i alertà que un executiu del PPen solitari suposaria "un govern de la corrupció, de la destrucció del territori i del país i de l'esbucament dels serveis públics". També criticà el PSOE per "haver claudicat davant els poders no democràtics", en referència als mercats financers i a les retallades de Zapatero.
Quant a les properes eleccions, advertí que "hi ha dues alternatives:un govern de dreta antimallorquina o un govern progressista i plural, que confiï en Mallorca, en el país i en les persones. I perquè aquest govern sigui possible, és absolutament imprescindible que la coalició PSM-Iniciativa-Verds sigui una força decisiva".
La presentació del dossier, conduïda per la regidora de Cultura de Cort, Nanda Ramon, també va incloure les intervencions de la consellera d'Afers Socials, Fina Santiago;del conseller insular de Cultura, Joan Font; del vicepresident del Consell, Miquel Rosselló; i del director general de Mobilitat, Antoni Verger.
Més de 200 assistents
Els més de 200 militants i simpatitzants que omplien el petit teatre del Jonquet reberen un exemplar del llibret editat per a l'ocasió. El balanç de gestió inclou 40 punts en cinc apartats: "Protegim el nostre territori i el nostre patrimoni", "Un Govern progressista, al servei de les persones", "Feim front a la crisi econòmica i social", "Treballam per construir un país digne" i "Promovem una política honesta i democràtica".
El PSM i Iniciativa-Verds treuen pit amb la protecció de més de 1.600 hectàrees i gairebé 11 km de costa, aprovada a principi de legislatura; amb la declaració de la Sibil·la com a Patrimoni de la Humanitat; amb els ajuts a la dependència; amb el suport a la llengua catalana; amb la millora d'infraestructures culturals de Palma, com és el mateix Mar i Terra; amb les inversions del tren i el projecte de tramvia;amb les ajudes socials per afrontar la crisi;amb el paper de Pere Sampol com a senador autonòmic i amb la "tolerància zero" contra la corrupció.
El llibret és replè de fotos de representants del Bloc, però no hi apareix ningú d'Esquerra Unida ni d'Esquerra Republicana, ni tampoc es fa cap referència a consecucions específiques en les àrees que gestionen càrrecs com Eberhard Grosske (EU), tinent de batle i que fou el cap de llista del Bloc a Palma. Sí que inclou alguna imatge amb la marca 'Bloc' i, fins i tot, una amb el president Antich.
Barceló i el coordinador d'Iniciativa-Verds, David Abril, signen una presentació en la qual reconeixen que la legislatura ha estat "dura i difícil", per la crisi i la corrupció, però "podem dir amb el cap ben alt que el Pacte progressista ha governat les principals institucions democràtiques del nostre petit país amb honestedat, posant l'interès públic per davant els interessos particulars, justament a l'inrevés del que succeïa en la legislatura anterior, quan governaven el PP de Jaume Matas i la UM de Maria Antònia Munar".
Ambdós hi asseguren que la crisi i la corrupció han silenciat la "molta feina" que han fet. Hi afegeixen que el Pacte ha executat "bona part" del seu programa, tot i "alguna decepció, com ara la continuació de les obres de Son Espases, una decisió unilateral del PSOE". Així i tot, "des del punt de vista progressista, social i territorial, el balanç de la feina feta és netament positiu".
17 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
La cúpula del PSM ha demostrat que és una banda de polítics que vendrien sa mare per ocupar una cadira. i que no tenen ni tan sols el coratge de dir quin és el seu país.Cal un fort VOT DE CÀSTIG al PSM el 2011.No es mereixen la confiança d'aquells que són veritablement nacionalistes i d'esquerres,no com ells que no són ni una cosa ni l'altra.
Jo crec que en aquests quatre anys ningú que hagi format part del pacte2 es pot penjar cap medalla per la feina feta. Ha estat una legislatura marcada sense dubte per la corrupció de PP i UM. Però també per la manca d'iniciativa dels partits del govern que, una vegada més han perdut l'oportunitat de fer un bot qualitatiu important diferenciant polítiques anteriors. Per altra part, el PSM ha fet el que fan tots: col·locar a moltíssima gent sense cap preparació i que respon, només, a les malaïdes quotes de partit. En Pere Perelló de Búger n'és un bon exemple. Se l'han hagut de llevar de damunt, fins i tot els seus, per inútil. Finalment, el meu vot anirà al PSOE si tota aquesta colla de descerebrats que formen el ventall de partits d'esquerra no són capaços d'entendre's. En tot cas, res es pot esperar del PSM que ha fet senyera de la sobèrbia i la prepotència, amb un líder que, a part de guapo, no és més que un personatge fosc i xulesc que durà a l'esquerra nacional al desastre més absolut.
Els "escolanets" d'en Puigcercós fent l'únic que saben fer, montar cristos, insultar, donar lliçons, fer demagògia, de feina ben feta poca, o gens. I dir escolanets als altres. Quin error confiar al 2007 en Lladó i els seus escolanetets traïdors i fer-lo conseller. Fora! A plorar a papà Puigcercós!
PROTECCIÓ DEL TERRITORI!! QUINA VERGONYA. ÇSON ELS IMPULSORS DEL TREN DE LA VERGONYA! EL desastre ecologic i social del tren de llevant. seran cínics!!!!! Mai més el meu vots a aquesta colla d'incompetents aprofitats.
El projecte no ha de ser, com a mínim, el de fer d'escolanets del psoe i fer amén amén a les polítiques que vos fan fer. Sou uns venuts! Regionalistes!
A casa tendran dos vots menys dels que tenien I els dos aniran a la cistella dels papers
ERC: Més val que comenceu a dir quin projecte voleu per aquest país i deixar de criticar el PSM-Iniciativaverds. Toca feina.
La mateixa persona ha escrit quasi tots els comentaris anteriors! Quines poques feines...
No me faceu riure i, sobretot, no digueu mentides. No heu fet res de bo! Polítiques de medi ambient? El darrer CONAMA situa les Illes Balears a la cua de l'estat en temes d'informació ambiental; a més, tothom sap que som una de les Comunitats amb la pitjor gestió de residus de l'estat... Política cultural? Infraestructures per fer els vostres propis actes i res més, ni obres ni autors, sales sense públic, grups i companyies sense subvencions... Polítiques socials (un dels àmbits on contau més mentides)? El darrer Dictamen de l'Associació de DGSSE torna suspendre la política de dependència de na Santiago, la situa a la cua de l'estat a l'altura de Ceuta i Melilla... Honestedat, democràcia i anticorrupció? Anda ya... No heu fet res de res. El sentiment popular contra la corrupció ja era un clam i vosaltres miraveu cap a una altra banda, us heu comportat com a polítics corporatius (no vos podeu posar cap medalla sobre aquest tema, si ho feis simplement sou uns mentiders); l'única cosa que sí heu fet és enxufar a dotzenes de militants i militantes de dubtosa capacitat de gestió a dotzenes de càrrecs de molta responsabilitat i millor sou (per què no posau gestors experimentats? per què no posau els millors? O és que considerau que en les vostes files ja hi ha els millors? Sou així de curts de gambals?)... En resum, el meu vot no l'espereu, no espereu tampoc el de totes les persones d'esquerres que vos han de sofrir. El pitjor de tot és que no us puguin impugnar el mal ús que feis de les idees de l'esquerra... No sé com no estau empegueits!!!
Patètics i stalinistes. Això de borrar la gent que no vos interessa per la sva coherència. El que s'ha fet ho hauria fet el psoe en solitari. En Barceló ha dividit tot l'espai i a més ha estat un negociador nefast