El director general de Mobilitat del Govern, Antoni Verger, va presentar ahir el primer dels tres nous trens elèctrics, que faran el recorregut Palma-Inca a partir de l'abril o del maig. Verger en va destacar que marcarien "un punt d'inflexió", perquè són més còmodes i segurs, fan menys renou, s'espatllen manco i estalvien energia. "Estic segur que els usuaris ho notaran", va manifestar, i es va mostrar convençut que augmentaria el nombre de passatgers de la línia.
El tren que es va presentar ahir n'és el primer, però per gener és previst que n'arribi un altre i per febrer, el tercer. Verger, acompanyat del gerent adjunt de Serveis Ferroviaris de Mallorca, Tomeu Gual, va explicar que els combois els construeix l'empresa CAF a Euskadi. Es tracta d'aparells que poden arribar als cent quilòmetres per hora i on poden cabre fins a 129 passatgers per vagó. Tenen espais específics per a bicicletes i cadires de rodes i monitors en cada vagó.
Quan arribin a Mallorca, començaran a circular en fase de proves, tal com ja ho fa el que es va presentar ahir, a les vies del metro de la UIB. Ara, qui vulgui saber com seran les noves màquines pot visitar el primer comboi, format per tres vagons, fins divendres. El trobarà obert a tothom a l'andana de l'estació Intermodal, a Palma.
Verger preveu que l'electrificació del trajecte de Palma a Inca s'acabi el mes de març i que llavors s'hi comencin a provar els nous combois. Si tot funciona com toca, començarien a circular per abril o per maig. Des de Mobilitat, calculen que la durada del viatge, que ara és de mitja hora, es podria arribar a reduir fins a vuit minuts, perquè els trens elèctrics acceleren més ràpid i frenen millor. No es preveu que s'hagi acabat d'electrificar tota la xarxa ferroviària fins a l'any 2012.
Tarifes
D'altra banda, Verger declarà que el Govern no té previst incrementar l'import del bitllet del transport públic i que mirarien d'evitar-ho. En tot cas, va assegurar que per gener no hi hauria cap pujada. "Som partidaris de no augmentar les tarifes: som conscients que han de ser tan barates com sigui possible", va declarar. Així, va insistir que intentarien mantenir-ne el preu, però que això depenia de la "situació pressupostària". Verger també va explicar que continuen les obres per reparar el mur de Sineu, que començaren el mes passat. Es preveu que s'acabin per gener i que la investigació de l'accident es pugui compaginar amb la circulació.
Trens elèctrics: més eficients, còmodes, segurs i silenciosos
El director general de Mobilitat, Antoni Verger, presenta el primer dels nous ferrocarrils. Els combois no començaran a circular abans del mes d'abril
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
9 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
I ara va pen "Miquel". Desbarats en fa tothom, i són incomparables els del pont del tren a Ciutat, el del Palma Arena i l'inici d'obres de Son espases, per exemple. Tots ells fets per les mateixes mans, els mateixos cervells i les mateixes barres. Només he passat per Son Carrió en la marxa reivindicativa, per damunt les vies, fa un parell de mesos, i per tant no puc opinar sobre els desbarats de la "pesta del PSM", però sí que vull opinar que en aquesta legislatura s'ha fet més pel transport públic que en tota la història del nostre país.
(Aquest comentari és còpia del que he penjat en relació a l'Editorial d'ahir dia 29) No és que vulgui espanyar la festa, però trob que hem de tenir en compte que a Mallorca obtenim l'electricitat de la combustió del carbó, una de les reaccions més contaminants i que més col·laboren a augmentar la rapidesa del canvi climàtic. El tren elèctric no contamina per allà on passa, però fa que al Murterar la quantitat de diòxid de carboni emesa a l'atmosfera sigui major (com fan les cuines elèctriques, els aires condicionats, la calefacció elèctrica, i tot allò que pagam a Gesa). Si tinguéssim trens solars, o generació hidroelèctrica, podríem acceptar que un tren elèctric contamina menys que un de Diesel. però cremant carbó, i augmentat les transformacioons energètiques (carbó-alternador-transport-motor; comparau amb: gasoil-motor) cadascuna de les quals perd -tuda- un percentatge elevat d'energia, no trob que sigui cap gran idea l'electrificació. El Murterar i el planeta ho patiran.
Aquest titular que l'ha escrit en Toni Verger supòs?...o un periodista llepa... A veure si pegau un bot per Son Carrió i Sant Llorenç i vos empapau un poc dels desbarats que fan aquests pesemeros, antes i durant el projecte del tren. Més d'un va denunicar el GOB l'impacte del projecte i aquest organisme va mirar cap una altra part. Sou pesta...per poc temps perquè tot toca a la seva fi estimat satel·lit del PSOE.
Macià, crec que no serà necessari fer cap canvi de trens per que, segons m'han dit, es trens cap a Manacor i Sa Pobla seràn es mateixos d'ara, mentrestant no se completi s'el·lectrificació de totes ses vies. Sortiràn de Palma amb unitats diessel, que estàn en actiu des de el 1995. De moment, es tren el·lectric, farà es trajecte Palma Inca que és es trajecte amb més ocupació de tots i amb diferència. Allà a on s'haurà de fer transbord serà per anar de Manacor a Arta, ja que ses vies sembla que no estàn comunicades i allà circularà es tren-tram. Esperem que amb el temps es solventi aquest inconvenient i es puguin fer trens directes Palma-Inca-Manacor-Artà i viceversa.
Una pregunta. Si el tren elèctric només arriba fins a Inca, per arribar a Sa Pobla o a Manacor, els passatgers hauran de canviar de tren en arribar a Inca?
Per quan sa implantació des ferrocarril a ses altres illes?
Au venga al.lots, no sigueu tant negatius!!!... Si hom mira es tren de Mallorca amb una perspectiva històrica, així com esteia a finals dels 70, que feia llàstima, i veure a on s'ha arribat, ni es més optimistes s'ho pensaven. I en conec molts de ferroviaris. I amb tots es defectes, entrebancs, problemes, deficiències, etc. que hi volgueu possar. Es tren a Mallorca va estar a punt de desapareixer.
tren de llevant=tren de la vergonya basta de destrucció de Mallorca!
Ens haurem de conformar en veure la foto. Per Setmana Santa encara no podrem anar a Sineu a menjar frit i en el mes de maig entrarà el PP i els pintaran amb els colors nazionals per a la seva estrena.