TW
1

El diputat del grup popular José María Rodríguez, ha criticat avui que la paralització del projecte de construcció d'un centre comercial dins la zona humida de les Fontanelles hagi deixat els seus promotors en un "llimb jurídic" durant 3 anys, del que ha augurat que tindrà un elevat cost per a la Comunitat. El ple del Parlament ha rebutjat una proposició no de llei del grup popular que reclamava constatar que la paralització del projecte de les Fontanelles "no contribueix a la confiança i la garantia de seguretat jurídica necessàries". El diputat Rodríguez ha criticat que la paralització de l'esmentada obra tindrà "un cost indefinit" per a la comunitat i a més destrueix la confiança empresarial, "que tant ajudaria a crear treball"", perquè els propietaris del terreny han complert "tot el que estipula la llei per tenir els drets urbanístics legalment reconeguts".

"No estam en contra de preservar les Fontanelles", ha aclarit Rodríguez, però ha criticat que s'hagi deixat al propietari de l'esmentat terreny "en un llimb jurídic" durant 3 anys. El diputat d'UM Josep Melià ha reclamat que es fixi un calendari per al pla de reconversió de la Platja de Palma en el seu conjunt i ha assenyalat que considera que el projecte "no sol és qüestionable des del punt de vista mediambiental, sinó també econòmic perquè no està gens clar que els empresaris de la zona estiguin d'acord".

"Consideram que la seguretat jurídica l'obtindrem quan siguem capaços d'aprovar entre tots aquest projecte de reforma de la Platja de Palma", ha defensat Melià. Pel Bloc per Mallorca i PSM-Verds Antoni Alorda ha recordat que a la zona humida de les Fontanelles no es pot construir" i és una decisió del Parlament que no va tenir cap vot en contra. Ha dit sobre això que a més "hi ha negociacions amb la promotora" sobre les compensacions que es derivaran.

No al tramvia

Notícies relacionades

El parlamentari del PP i president de la Junta Territorial de Palma d'aquest partit, José María Rodríguez, ha demanat aquest dimarts al Govern que «respecti els acords municipals» segons els quals l'Executiu balear ha de paralitzar el projecte del tramvia de la capital balear per «negociar» aquesta proposta, per la qual cosa el conseller de Medi Ambient i Mobilitat, Gabriel Vicens, ha lamentat que els 'populars' «demanin un debat quan les coses ja estan en marxa». Durant una interpel·lació parlamentària, Rodríguez, qui ha assegurat que el seu partit no està en contra del tramvia, s'ha referit al fet que l'Ajuntament de Palma i el Consell de Mallorca hagin aprovat demanar la paralització d'aquest projecte i ha lamentat que Vicens estigui «entestat» a portar a terme «alguna cosa inviable».

Per la seva banda, el responsable autonòmic de Mobilitat, en resposta al diputat del Grup Mixt, Josep Melià, qui ha mostrat els seus «dubtes pel finançament», ha assegurat que el Govern està «exigint a l'Estat que pagui tota la inversió global» de la infraestructura. Així, ha indicat que les actuacions que es porten a terme actualment es realitzen amb uns «convenis ja signats de 35 milions d'euros que serveixen per als estudis i el projecte constructiu».

«Aquest Govern vol que la inversió sigui pagada per l'Estat i així verbalment s'ha compromès, i hi ha un protocol que espero que es signi al més aviat possible», ha indicat el conseller, qui també ha remarcat que es troba a exposició pública «tot l'estudi d'alternatives». Rodríguez, qui ha posat èmfasi en la necessitat d'obrir un «debat serè i ampli» sobre aquesta matèria, també ha criticat les declaracions del director general de Mobilitat i candidat del PSM a l'Ajuntament, Antoni Verger, qui ha assegurat que el Govern continuarà amb el projecte de tramvia, tot i que l'Ajuntament de Palma hagi aprovat exigir la seva paralització. «Mira quin respecte li té als acords aprovats per una corporació que aspira a presidir», ha reprotxat el 'popular'.

En un altre ordre de coses, Vicens ha explicat que es preveu que el tramvia tingui uns 14 milions de viatgers, per la qual cosa no es «caurà en els errors del passat legislatura», ha indicat fent clara referència al metro. A més, ha assenyalat que entre Plaza España i l'aeroport el tramvia tardarà uns 29 minuts, si hi ha 18 estacions, i uns 24 minuts fins a Can Pastilla.

Per la seva banda, el diputat del PSIB Francesc Dalmau s'ha referit a la interpel·lació del PP com a «una iniciativa més de copiar i pegar i presentar-la en totes les institucions», alguna cosa que, segons ha considerat, realitza amb «afany electoralista». A més, ha comparat el tramvia amb el metro, infraestructura que «se la van treure del barret de copa i no solucionava els problemes». En un sentit semblant s'ha manifestat el parlamentari del Bloc, Miquel Àngel Llauger, qui ha assegurat que l'oposició a aquest projecte és «campanya electoralista mala». A més, ha afirmat que serà un «tramvia competitiu» i que no servirà només per anar fins a l'aeroport de Son Sant Joan.