Antoni Verger, director general de Mobilitat del Govern, creu que serà molt difícil que el PP aturi el tramvia.

TW
5

El 89% dels enquestats al Coll d'en Rabassa en un estudi d'opinió encarregat pel Govern varen respondre que tenien "planejat" fer servir el tramvia quan s'hagi acabat. El mateix estudi d'opinió, al qual ha tingut accés dBalears, indica que el 2% dels residents no sabien què farien i que tan sols un 9% va contestar que no tenien pensat viatjar-hi.
Aquestes xifres, clarament favorables al projecte de tren lleuger que impulsa l'Executiu, se sumen als resultats de l'estudi d'opinió que ja s'havia fet abans al Molinar. Segons aquella enquesta, només el 22% dels ciutadans del Molinar no es veuen com a usuaris del tramvia, mentre que un 57% contestaren que sí que el farien servir i un 21% va dir que no ho sabien.
De fet, la Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat treballa amb unes previsions de catorze milions d'usuaris l'any, que segons les seves xifres, farien que el TramBadia no fos deficitari i es pogués mantenir tot sol.

Incidència
Això no obstant, els estudis d'opinió van més enllà i ofereixen altres pistes sobre la percepció dels ciutadans respecte del projecte del tramvia. Així, el 98% dels enquestats al Coll d'en Rabassa creu que el tramvia tindrà incidència sobre el medi. També ho pensen el 43% dels enquestats al Molinar, on un 52% confessa que no ho saben. Tan sols un 2% dels residents del Coll d'en Rabassa i un 5% del Molinar no creuen que el TramBadia hagi d'incidir en el medi.
De com hi afectarà, les opció més comentades pels enquestats són que descongestionarà el trànsit, contamina manco o no contamina i farà menys renou. També n'hi ha que pensen que separarà i degradarà el barri i que el soroll els pot perjudicar, tot i que, de fet, el tramvia és més silenciós que els cotxes i els autobusos perquè no fa servir motor d'explosió.
Les enquestes, fetes per empreses externes, també preguntaven als veïns sobre si el tramvia afectaria les seves "rutines de mobilitat" i la gran majoria van respondre que sí. En concret, al Coll d'en Rabassa ho va admetre un 91%; al Molinar, un 41% també va respondre que sí que els afectaria; i un 53% va dir que no ho sabia.
De com els repercutiria van dir, sobretot, que circular seria més ràpid, els trasllats serien més curts i també que seria més fàcil arribar als llocs de feina. Alguns, però, també van afegir que segurament hi hauria problemes per trobar-hi aparcament i que seria més difícil accedir al barri.

"Serà difícil que el PP aturi el tramvia"


El director general de Mobilitat del Govern i candidat del PSM a Cort, Antoni Verger, parla del tramvia amb passió. Està convençut que és necessari i apropiat malgrat que el PP s'hi oposa.

Si el PP guanya les pròximes eleccions, no s'arribarà a fer el tramvia?
Serà difícil aturar-lo. Hi ha una empresa muntada, amb gent que hi treballa i un munt de tràmits fets. Per descartar una cosa així ho hauran de tenir molt clar i, el que és clar ara és que serà una bona infraestructura per a Palma.
José María Rodríguez va dir que es plantegen fer passar el metro per l'Arenal.
Per justificar el metro necessites una demanda que no existeix a Palma. Pensa que enguany Mobilitat ha pagat 23 milions d'euros d'un crèdit pel metro que es pagarà fins el 2030. És una hipoteca. És el total dèficit anual de l'EMT! I els autobusos duen 40 milions d'usuaris l'any, mentre que el metro tan en sols en duu un.
Què pensau de les crítiques dels populars?
Els temes d'infraestructures s'han de debatre amb dades i xifres. Per això aquest debat em resulta fins i tot divertit. Com que tinc tan clar que tinc la raó i els arguments del PP són molt pobres, la veritat és que m'ho estic passant bé. Crec que tenen una actitud electoralista per rapinyar algun vot, perquè, si no, no ho entenc.
La despesa del TramBadia serà difícil d'assumir?
Són inversions estatutàries, els doblers vénen de Madrid, cosa que ells no van fer amb el metro. A més, d'entrada tindrem 14 milions d'usuaris i pràcticament es garanteix que no hi haurà dèficit.