En un comunicat, la presidenta de la Federació Hotelera, Marilen Pol, ha avisat que des del punt de vista del consumidor, la pujada d'un 7% prevista per al 2011 en les taxes aeroportuàries suposaria un increment mínim de l'1% en els preus dels bitllets dels vols de curt i mitja ràdio i, per tant, de la Península i d'Europa, que «tenint en compte els efectes sobre elasticitat de la demanda podria provocar una caiguda tant a l'afluència de visitants, com la despesa turístic».
Per aquesta raó, Pol reclama una posició «ferma i contundent per evitar un altre cop dur al sector turístic insular després d'un any 2010 ple de pertorbacions», entre les quals ha citat les cendres volcàniques, la «situació d'inestabilitat» en els aeroports conseqüència de la vaga de controladors i la baixada de l'estatus de la Secretaria d'Estat de Turisme.
Així, ha afirmat que, en general i, tot i una millora d'afluència de visitants en la temporada alta comparada amb 2009 i a causa dels incentius que s'han hagut de llançar a la demanda en baixades de preus per aconseguir-la, «no ha tingut incidència en la rendibilitat empresarial que continua a la baixa».
A més, la presidenta de la Federació Hotelera de Mallorca ha recordat que la baixada en el segon trimestre del 2010 ha estat un efecte «corrector» sobre la pèrdua de competitivitat que patia el sector aeri causada pels sobrecostos operatius de l'accés aeri.
Finalment, Pol ha apel·lat a les «encara incertes expectatives per al 2011», que, segons la seva opinió, podria ser l'any de la recuperació turística, «sempre que no es vegi contaminat per decisions errònies o desencertades que agreugin la lenta recuperació».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
IDO VOTAU PARTITS QUE ESTIMIN MALLORCA , I NO EL PP NI EL PSOE
Desde fa molts d'anys els de Madriz ens han considerat com a rics, a les Illes som tots rics, i per això no necessitam trates de favor, més be al contrari, se trata de foter-mos tot lo possible, ens foten i ens fotran fins que a les Illes el bipartidisme s'acabi.
Els Canaris tenen diputats propis de partits que no responen a estratègies estatals, sino que aconsegueixen diners per a la seva Comunitat. Ja n'aprendreu de votar PSOE o PP o qualsevol altre partit amb seu a Madrid.
No ens han tractat mai com a Canàries. Ni tan sols en temps de la Dictadura se'ns tractava igual que a Canàries, amb temes com els ports francs o els complements de sous als funcionaris. El problema no és el que ells, des de la Meseta, ens vulguin donar, sinó el que nosaltres siguem capaços d'exigir. Canàries té un partit propi que pacta amb qui li convé per aconseguir millores, i això és el que nosaltres no tenim. El nostre provincianisme és el nostre pitjor mal.
Idò, hotelers, no voteu ni doneu suport al psoe ni al pp a les eleccions i veureu com ens tracten com a Canàries o millor i tot. Pep Melià va bé? Ja és hora de reaccionar!