L'acte inaugural d'ahir, que va tenir lloc a la UIB. | Ferran Aguiló - P. Bota.

TW
0

El 10 d'octubre comencen les classes per als més de 500 majors de 55 anys que enguany s'han matriculat en algun dels cursos de la Universitat Oberta per a Majors de la UIB (UOM). Ahir se celebrà l'acte d'inauguració de l'any acadèmic 2010-11.
Segons la directora de l'Oficina per a Programes Universitaris de la UOM, Carme Orte, "encara que no hem tancat les matrícules, n'hi ha més demanda". De fet, no és necessari tenir més de 55 anys per poder estudiar a la UOM: "Totes les persones que siguin prejubilades i menors de 55 anys també s'hi poden apuntar".
Durant l'acte inaugural, que va ser a Son Lledó, el doctor Gabriel Janer Manila, catedràtic del Departament de pedagogia i didàctiques específiques de la UIB, pronuncià la lliçó inaugural, sobre El viatge interior.
Enguany, la Universitat Oberta per a Majors, que té la seu al campus de Palma de la UIB, ofereix en formació reglada: el diploma sènior i els dos diplomes d'especialització -literatura contemporània i evolució de la vida a l'univers. Quant al sènior de la UOM, és un títol propi de la Universitat de les Illes Balears (UIB). Consta de 3 cursos, amb un total de 500 hores. Els diplomes d'especialització de la UOM pretenen donar resposta al nou perfil d'alumnat que ha finalitzat els estudis en les diferents titulacions de la Universitat per a gent gran i vol aprofundir en els coneixements apresos.
Quant a la formació no reglada, "n'hem incrementat els tallers i els seminaris. També hi hem posat més nivells d'idiomes i, per exemple, de llengua catalana". Segons Orte, "hi ha molta gent que ja ha té el diploma sènior i té ganes de continuar estudiant, i això es nota en l'increment de la demanda".