Així ho han informat fonts judicial, que han especificat que durant aquesta diligència hi seran presents, a més del propi tribunal que deliberarà sobre aquesta qüestió, la Fiscalia Anticorrupció, l'Advocacia de la Comunitat Autònoma i el lletrat de la formació 'popular' i exfiscal de l'Audiència Nacional, Ignacio Gordillo, qui esgrimirà durant la vista els arguments pels quals sol·licita la personació del PP com a part perjudicada en aquest procés.
En la seva apel·lació, la formació recrimina al magistrat el fet de què al seu auto, del passat 16 de juliol, no solament li impedís ser part activa en el procés sinó que fins i tot assenyalàs que "l'única posició que els gestors del PP poden ocupar és la d'autors imputats". Entre altres arguments, els 'populars' asseveren que el partit resulta ofès a més quan les indagacions apunten a un "possible finançament il·legal del PP balear i a l'ocultació de despeses electorals", una de les línies d'investigació en les quals se centra aquesta complexa causa dividida en un total de 25 peces.
En aquest context, la formació denuncia que en negar-se la seva personació en la causa s'està posant en "entredit" l'article 24.1 de la Constitució, que garanteix el dret a la tutela judicial efectiva, així com el "dret que tots (persones físiques i jurídiques) tenen d'accedir als tribunals per a l'exercici de les accions".
Finalment, els 'populars' defensen en el seu recurs que, així com es recull en els articles 109 i 110 de la Llei d'Enjudiciament Criminal, "l'autèntic perjudicat és el PP en la seva imatge i credibilitat i més encara després de l'auto en el qual no s'admet la personació com a acusació particular per les desafortunades expressions abocades pel jutge d'instrucció", qui arriba a criticar les "actituds tèbies" d'algun partit davant la corrupció "en clara referència al PP".
ESCLATÀ L'AGOST DE 2009
Es pot recordar que el cas Palma Arena va esclatar l'agost de 2009 amb les detencions del director general d'Esports del Govern en la passada legislatura, José Luis 'Pepote' Ballester, i del llavors portaveu del PP a l'Ajuntament de Palma, Rafa Duran, en el marc d'una causa on el principal imputat és l'expresident del Govern Jaume Matas, qui el passat 24 de març va comparèixer davant el jutge en una declaració que es va prolongar durant tres dies.
Després de la deposició, Castro va dictar contra ell presó provisional sota fiança de tres milions d'euros, en entendre que existia un elevat risc de fuga i d'alteració de proves relacionades amb el cas, que centra les seves investigacions en una presumpta desviació de més de cinquanta milions d'euros durant la construcció del velòdrom palmesà i la seva possible connexió amb el luxós tren de vida que duia Matas quan era màxim mandatari de la Comunitat balear.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.