El Consell de Govern ha aprovat els serveis mínims per a la jornada de vaga del pròxim 29 de setembre que van ser acordats amb els sindicats UGT i CCOO el passat dia 22.
Segons ha informat posteriorment la portaveu de l'Executiu balear, Joana Barceló, els directors dels centres docents no universitaris hauran de garantir la seva obertura i romandre en ells amb el secretari. A més, en els instituts d'ensenyament secundari hi haurà una persona de consergeria.
A la sanitat els serveis seran equivalents als que hi ha els diumenges, mentre que en Serveis Generals de l'Administració de la Comunitat Autònoma, hi haurà un funcionari en el registre de cada Conselleria, un treballador de seguretat i tres de manteniment a cada edifici. A més, també hi haurà d'haver el mateix nombre d'empleats que hi ha els diumenges en l'àrea d'Informàtica i en la de Comunicació.
De cara al transport, en el ferroviari hi haurà quatre freqüències en totes les línies. Per al no regular, que no es considera servei essencial per a la comunitat s'ha dividit Mallorca en vuit zones, que seran cobertes per 20 autocars i partiran de l'aeroport.
En relació amb el transport marítim entre algunes illes, no s'estableixen els serveis mínims perquè els han de fixar els organismes competents. Tanmateix, sí que ho és en el cas de la ruta entre Eivissa i Formentera, per la qual cosa hi haurà una expedició d'anada i tornada a primera hora del matí i una altra a última hora de l'horabaixa.
Finalment, el transport regular per carretera es garantirà el servei en el 75 per cent dels recorreguts i, quant a les freqüències, les línies que comptin amb més de sis en tindran tres, mentre que les restants, en tindran dues o una.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
CGT no assumeix, ni reconeix, ni se sent vinculada amb els serveis mínims de la vaga general
Aquest navegant hiperpreocupat pel seu dret al treball (no en deu fotre ni brot més que el dia de la vaga) podria proposar que el seu dret es fes extensible per als quatre milions de persones que es veuran obligades a fer vaga el 29, 30, etc...
Cap vaga és un fracàs. El fracàs és quedar-se aturat i rebre les agressions sense donar resposta. La vaga la fan els treballadors i no els sindicats, perquè les mesures del govern ZP són contra els treballadors i no contra els sindicats. I en aquesta qüestió no hi ha gent neutral , o s'està en una barricada (la del poder econòmic i polític) o s'està en l'altra (la defensa del drets laborals)
Que la vaga sigui un fracàs no vol dir que s'aplaudeixi la política econòmica del govern central i autonòmic. Si ells interpreten el fracàs de la vaga com un èxit seu van ben errats de comptes!
Patètica la posició del govern al que fan la vaga i intenta al mateix temps que no sigui un fracàs estrepitós com s'espera
Vaga sindical Publicat per Guillem Carol a la categoria General 23 set. 2010 | 2 Comentaris sindicatos1Veure un grapat d'homenots alçant el puny i entonant la Internacional des de dalt d'un escenari resulta una imatge força surrealista. Tenint en compte que el Mur de Berlín va caure fa més de vint anys, aquestes situacions són cada vegada més pintoresques. Ara bé, encara resulta més xocant el poder que poden arribar a tenir quatre sindicalistes ancorats en les proclames del maig de 68. El dia 29 d'aquest mes han decidit convocar una vaga general i, per garantir el “dret de fer vaga a tots els treballadors†–així de clar ho han expressat-, han fet una proposta que preveu reduir un 75% tots els serveis de transport públic, suprimir els vols internacionals i els trens de llarga distància. Pel que fa a les escoles diuen que dos professors per centre serà més que suficient. Amb aquestes previsions el dret a vaga dels treballadors està més que garantit. El que no està tant garantit és el dret de treballar. És a dir, el dret de no fer vaga. Els sindicats ja han xifrat, previst i titulat l'èxit de la convocatòria. Encara no han jugat el partit i ja anuncien la golejada. Molts negocis –igual que molts treballadors- es veuran abocats a la vaga. Alguns per por i altres per falta de mitjans. El resultat serà que, tot i la intenció de treballar, no ho podran fer. De fet, UGT i CCOO ja han advertit a l'alcalde Hereu que la vaga “paralitzarà tota la ciutatâ€. No fa falta dir res més. http://www.guillemcarol.cat/