TW
0

L'exregidor d'UM a Sóller imputat en el cas Voltor es presentà ahir de manera voluntària al Jutjat d'Instrucció 10 per sotmetre's a una prova grafològica, anomenada cos d'escriptura. El fiscal Subirán, setmanes després que Arbona declaràs, l'agost passat, amb relació als doblers que rebé d'Inestur per un contracte menor, sol·licità a la jutgessa una prova pericial. El Ministeri Fiscal tenia dubtes sobre si la lletra de l'imputat corresponia a un escrit que s'adjuntà amb una de les dues factures que presentà Arbona a Inestur, concretament la de 12.000 euros. L'escrit feia refència a aquest import i apuntava que s'havia de cobrar sense IVA·

Arbona, acompanyat pel seu misser Jaime Campaner, es presentà al jutjat i allà, un perit calígraf, li va fer escriure durant vora mig hora un text que havia d'anar repetint. La intenció era comprovar si efectivament la lletra d'Arbona i la de l'escrit estaven fetes per la mateixa mà. Durant l'acte, també hi fou present la secrètaria del jutjat. Fonts apunten que hauria quedat bastant clar que l'autor de l'escrit que acompanyava la factura era d'Arbona i que el mateix rebut també l'hauria redactat ell.

Senderisme

L'exregidor d'UM, que abans dels fets havia arribat a ser batle de Sóller, hauria facturat 15.000 euros a Inestur per assessorar en l'elaboració d'un projecte de promoció de turisme actiu i de senderisme a la serra de Tramuntana. Inestur li adjudicà un contracte menor de 12.000 euros per posar en marxa el programa i ell va realitzar a posteriori -octubre de 2007- una altra factura per 3.000 euros, en què es feia relació a diverses despeses realitzades. Arbona, el passat agost, quan declarà, consignà els 15.000 euros al jutjat, a instàncies del seu misser, i assegurà que "el treball està fet".

La peça investiga possibles irregularitats en la contractació. Els principals imputats són el mateix Arbona, l'exconseller de Turisme Frances Buils, l'exdirector gerent d'Inestur Antoni Oliver, la tècnica laboral de l'extint organisme públic Catalina de Miguel, l'excap d'àrea de l'Institut d'Inversions per a la Millora de l'Entorn Urbanístic (IMET) a Inestur Antoni Rebassa, també regidor d'UM, en aquest cas a Alaró, i la tècnica superior de comptabilitat d'Inestur, Victòria Guijarro, aquesta darrera com a testimoni. Tots ja han prestat declaració. L'exconseller Buils també assenyalà que els doblers que Inestur pagà a Arbona no foren "cap regal" i que el projecte sobre senderisme a la Tramuntana "era emblemàtic i imporant".