TW
0

El diputat del PP Antoni Serra ha subratllat que més de 600 milions d'euros es troben en espera de ser executats a les Illes, a causa que inversions anunciades en projectes i iniciatives com el conveni ferroviari, el de torrents o en la construcció de noves residències, no s'estan aplicant. A aquesta quantitat, tanmateix, s'hi sumen els 360 milions del tren-tram, els 333 pendents de rebre de l'Estat pels convenis de carreteres de 1998 i 2004 i les partides previstes per al nou Palau de Congressos.

En roda de premsa, el parlamentari ha lamentat que l'Executiu autonòmic deixi de materialitzar aquestes inversions i en canvi "reclami esforços econòmics" als ciutadans i presenti un pla d'estalvi d'uns cent milions d'euros, amb el retall del 5 per cent del sou dels funcionaris, la supressió de les inversions pròpies, la reducció de les despeses generals i subvencions i la disminució del 5 per cent del pressupost de les inversions públiques.

En la seva compareixença davant els mitjans, el 'popular' ha repassat d'aquesta manera les inversions que no s'estan materialitzant i en aquest sentit ha asseverat, amb referència al conveni ferroviari, que només s'han executat prop de 200 milions d'euros dels 443 que van ser compromesos per a projectes com la compra d'unitats de tren-tram, l'ampliació dels tallers de Son Rullan, la compra de terrenys i construcció de tallers a S'Enllaç i la supressió de passos a nivell.

Del conveni de torrents, ha asseverat que dels 20 milions que havien d'arribar a les Balears "només en tenim constància" de nou, i del conveni de carreteres rubricat amb els Consells Insulars el 2007 per un valor de 389,7 milions ha lamentat que "va quedar en res". Posteriorment, ha recordat, se'n va firmar un altre pel mateix import amb una aplicació d'un 21,9 per cent ja que dels 114 milions que s'havien d'invertir entre 2009 i 2010 només se n'han adjudicat 25, mentre que de la resta "no hi ha encara resultats evidents".

En aquesta mateixa línia, el diputat ha recordat que entre els projectes anunciats per l'Executiu presidit per Francesc Antich es trobava l'execució de quatre dessaladores, de les quals "no n'hi ha cap en marxa", a més d'una residència i vint centres de dia per a persones majors a Palma, malgrat que únicament s'han iniciat els treballs relacionats amb cinc d'aquests centres.

"S'està comprovant que l'única acció decidida d'Antich era apujar els impostos", ha recriminat Serra, lamentant que mentrestant no s'hagi produït cap acció "clara" per reclamar els 333 milions d'euros que el Tribunal Suprem obliga a l'Estat a pagar a les Balears pels convenis de carreteres de 1998 i 2004, malgrat que la sentència de l'Alt Tribunal és d'abril de 2008.

Serra ha assenyalat finalment que el PP ha presentat una bateria de 100 preguntes dirigides al Govern amb l'objectiu que aclareixi l'estat d'execució de les inversions així com l'endeutament de la Comunitat i la situació que es troben els ingressos que ha de realitzar l'Estat en virtut dels diferents convenis subscrits i actuacions anunciades.