L'abandó prematur dels estudis, l'alt percentatge de repetidors i un elevat fracàs escolar fan pensar quina és la motivació real de l'alumnat. Un 23,6 per cent dels joves de 2n d'ESO no tenen cap mena d'aspiració acadèmica, ja sigui per cursar estudis formatius de grau superior o universitaris. És a dir, que només un 76,4 per cent es planteja una formació superior. Si ens fixam en els percentatges, els estudiants de la pública són els que menys expectatives en tenen: un 73,3 per cent, enfront del 81,1 per cent dels alumnes de centres privats.
Així ho posa de manifest l'Informe d'avaluacions de diagnòstic 2008-2009, elaborat per l'Institut d'Avaluació i Qualitat del Sistema Educatiu de les Illes Balears de la Conselleria d'Educació. El document també analitza les expectatives dels nins i nines de 4t d'Educació Primària. En aquest cas, un 86,7 per cent té aspiracions acadèmiques, si bé als col·legis públics és d'un 84,5 per cent i als privats, d'un 90,3.
Quant als interessos dels escolars, de les àrees avaluades, llengües i matemàtiques, són aquestes darreres les que més els motiven a quart de Primària, perquè a un 51,3 per cent els agraden "molt", si bé a l'ESOaquest percentatge baixa fins al 22,3 per cent. Cal pensar que els alumnes de segon de Secundària no es pronuncien majoritàriament per cap disciplina.
Un altre dels indicadors força reveladors és el que quantifica el grau en què les famílies s'impliquen en els estudis del fills i participen al centre. A 4t de Primària, el compromís és d'un 2,3 per cent i a 2n d'ESO, d'un 2,2. Cal tenir en compte que l'1 equival a absència d'implicació, el 2 a poca, el 3 a tenir-ne bastant i el 4 a molta. A Primària, l'interès dels pares presenta molt poca diferència als centres públics i als privats: un 2,3 als primers i 2,5 als segons. Ara bé, a l'ESO la distància ja és una mica més significativa: un 2 als públics per un 2,4 als privats.
Poques expectatives d'estudiar
Un 23,6 per cent dels alumnes de segon d'ESO no té aspiracions de continuar la seva formació en graus més avançats, ja siguin cicles formatius de grau superior o universitaris. Així ho detalla l'Informe d'avaluacions de diagnòstic 2008-2009, elaborat per la Conselleria d'Educació
Palma23/08/10 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
- Josep Codony, qui va dirigir IB3 en l'època Bauzá, serà el nou director general de l'ens públic
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
I per què han de voler estudiar? si avui en dia et passes no sé quants anys estudiant una carrera, li sumes màsters, cursets etc etc i després ets un desgraciat que no hi ha manera de trobar feina? trist però real... I no té res a veure la inmersió lingüística ni la universitat catalanista, sinó al contrari, del govern que només vol que el jovent estudii carreres per tenir-los entretinguts uns quants anys més i ho haver-lis de pagar atur i/o no facin créixer les taxes de desocupats!
Gran culpa la tiene la inmersion linguistica y una universidad catalanista
I perquè punyetes voleu que estudii? jo vull esser com Belen Esteban!