TW
0

El Govern aprovà ahir la llei que regularà el funcionament de la ràdio i televisió públiques, IB3, però no entrarà en vigor fins al juliol del 2011 per evitar, segons el conseller de Presidència Albert Moragues, que les eleccions afectin l'ens. La norma permet que es mantingui, com fins ara, l'externalització en els informatius i, per tant, es podria continuar subcontractant aquest servei. De fet, la regla només exigeix que els màxims responsables dels espais de notícies estiguin contractats per l'ens. La resta podrà continuar formant part d'empreses externes.

Amb tot, just després que l'Executiu anunciàs l'aprovació de la llei, una de les forces que l'integra, el Bloc, anuncià que té un acord de govern pel qual la qüestió de la plantilla d'informatius queda "oberta a tramitació parlamentària". El grup parlamentari que lidera Biel Barceló considera que la norma aprovada ahir "ha de reflectir que els informatius han de ser elaborats per una plantilla d'informatius pròpia, per garantir-ne el servei públic, la professionalitat i la independència". Per tant, presentarà esmenes per modificar l'escrit.

Al marge d'això, la principal novetat que inclou el text és l'elecció del nou director general de l'ens per part de dos terços del Parlament. Si no fos possible, la llei no defineix quina majoria s'hauria de requerir en una segona votació i, per tant, aquest punt es deixa obert per negociar-lo en la tramitació. La norma, en canvi, sí que preveu la supressió del consell d'administració i la posada en marxa d'un consell de direcció i d'un altre d'assessorament, ambdós elegits pel Parlament per un període de sis anys. Els components d'aquests òrgans cobraran en funció de les reunions a les quals assiteixin. El consell de direcció quedarà format per nou membres que seran designats per la majoria absoluta de la Cambra.

Precisament ahir el president del Govern, Francesc Antich, i el del PP, José Ramón Bauzá, es reuniren per negociar l'elecció com a director de l'ens de Pere Terrassa, que es podria produir en el ple de dimarts al Parlament. El conseller Moragues indicà que serà el Parlament el que decidirà si el càrrec de director d'IB3 és compatible amb la presència de Terrassa al consell d'administració del Mallorca. El projecte de llei també inclou mesures per a la contenció de la despesa. De fet, preveu la possibilitat de destituir el consell de direcció i el mateix director general si els costos superen en un 3% el pressupost que l'ens acordarà amb el Govern. Un altre dels objectius que s'ha marcat l'Executiu amb l'aprovació de la norma és "difondre i promoure la llengua, la cultura i els trets propis de les Illes Balears que donen identitat al país".

BOIB en castellà

D'altra banda, el Consell de Govern també aprovà ahir suprimir l'article 10 del decret que regula el règim de funcionament del Butlletí Oficial de les Illes Balears i d'aquesta manera es va complir amb una sentència del Suprem. Això significa que l'Estat no té la necessitat d'enviar els textos oficials a les Illes Balears en els dos idiomes oficials perquè, segons el Suprem, "que una norma reglamentària imposi a l'Administració central que els seus textos escrits siguin redactats en les dues llengües condiciona el desenvolupament dels seus processos".