TW
0

El conseller d'Economia i Hisenda, Carles Manera, ha informat avui que s'aprecien "signes de repunt" en l'economia balear en paràmetres com un increment de la recaptació dels tributs cedits del 12,4% en el primer trimestre de l'any o el fet que l'economia pitiüsa hagi crescut un 0,3%.

Manera ha qualificat de dada rellevant el creixement de l'economia de les Pitiüses en el primer trimestre de l'any respecte a l'últim de 2009 i ha assenyalat que, de repetir-se una xifra positiva en el segon trimestre suposaria que Eivissa i Formentera serien les primeres en sortir tècnicament de la crisi, segons ha detallat a la roda de premsa posterior a la reunió de la mesa de seguiment de l'economia balear.

El conseller ha subratllat que el Govern ha detectat altres indicadors de repunt econòmic com el fet que s'ha alentit la caiguda a tots els sectors, s'ha incrementat notablement l'arribada de turistes de creuer, ha millorat l'activitat comercial i alguns paràmetres de l'àmbit de la construcció són positius com la constitució d'hipoteques.