En el conjunt de les platges de les Illes Balears s'han retirat 179.207 quilograms de residus. Aquest resultat és sensiblement inferior al de la campanya anterior (2008-2009, amb un total de 278.289,96 quilograms) a causa, principalment, de les condicions meteorològiques de la tardor i de l'hivern de 2008, amb fortes i continuades precipitacions, que deixaren moltes restes al litoral a través dels torrents. Una major incidència de temporals sempre provoca més presència de residus a les platges. La neteja de platges fora de l'estiu és una tasca necessària a una comunitat turística com les Illes Balears.
El conseller de Medi Ambient i Mobilitat, Gabriel Vicens, i el director general d'Ordenació del Territori i Litoral, Bernat Aguiló, varen presentar ahir el balanç de la campanya 2009-2010 de neteja de les platges de les Illes Balears. Si bé la campanya finalitza, oficialment, el proper 15 de juliol, ja se'n poden avançar els resultats, pràcticament definitius.
En total, s'ha actuat sobre 348 platges i cales de les Illes Balears, concretament a 125 quilòmetres de litoral. Per illes, aquestes dades es distribueixen de la següent manera: Mallorca, 183 platges i cales, i 62 quilòmetres; Menorca, 57 platges i cales, i 15 quilòmetres; Eivissa, 85 platges i cales, i 23 quilòmetres; i Formentera, 23 platges i cales, i 25 quilòmetres.
Recullen 180.000 quilos de residus a les platges de Balears
El servei de neteja, en el qual participen persones d'associacions de salut mental, ha retirat tot tipus de residus a 348 platges i cales, en total 125 quilòmetres de litoral. El conseller de Medi Ambient i Mobilitat, Gabriel Vicens, ahir en presentà els resultats
Palma29/06/10 0:00
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.