Jaume Matas, a la imatge amb la seva esposa i l'advocat, ha traslladat els recursos a l'Audiència Provincial. | JOAN TORRES

TW
0

El jutjat d'instrucció número 3 de Palma ja ha donat trasllat a l'Audiència Provincial dels dos recursos d'apel·lació interposats per la defensa de l'expresident del Govern Jaume Matas als autos del jutge José Castro que avalen la seva fiança en 3 milions i que deneguen l'anul·lació de les escoltes telefòniques entre Matas i el seu advocat.

Segons han informat fonts jurídiques, ambdós recursos d'apel·lació ja han arribat a l'Audiència de Palma, una vegada que els recursos de reforma davant el jutge Castro contra aquests dos autos van ser denegats pel propi jutge.

En el cas del recurs contra la fiança de Matas, denegat pel jutge Castro el 30 d'abril, la defensa de l'expresident ja va presentar al·legacions davant l'Audiència, encara que, en cas de no haver-ho fet, s'hauria elevat igualment a l'alt tribunal provincial, ja que en el recurs davant de Castro s'estipulava que, en cas de no admetre'l el jutge, subsidiàriament passaria a l'Audiència.

Notícies relacionades

La defensa de Matas ha al·legat que la quantia fixada pel jutge de 3 milions d'euros és excessiva en comparació amb altres de casos similars, així com desproporcionada.

Quant a l'auto de Castro denegant extreure del sumari les converses telefòniques intervingudes entre Matas i el seu advocat, Rafel Perera, l'Audiència també acull el recurs de forma subsidiària.

El jutge Castro va presentar per sorpresa aquestes escoltes durant l'interrogatori de Matas el passat mes de març, i immediatament la defensa va anunciar que hi recorreria, ja que no considerava ajustat a Dret gravar converses entre advocat i client quan aquest últim residia als Estats Units i no hi havia gaires maneres de comunicar-se amb ell.

Matas s'enfronta a una imputació per dotze delictes de corrupció durant el seu últim mandat a les illes pel que, a més de la fiança, el jutge li ha prohibit abandonar el país i li ha retirat definitivament el passaport, donat el risc de fuga existent davant la gravetat dels delictes que se li imputen.