El GOB ha titllat avui d'"amnistia amb els infractors" el decret Nadal, aprovat avui al Parlament, perquè considera que a partir de l'entrada en vigor d'aquesta norma es permetrà als empresaris legalitzar les places hoteleres tot i que puguin tenir obert un expedient per infracció, així com per permetre que és puguin reformar aquells establiments ja existents, estiguessin legalment construïts o no. Així ho han afirmat avui la portaveu del GOB, Margalida Ramis, i el president interinsular d'aquesta organització, Macià Blázquez, qui han convocat una roda de premsa per criticar l'aprovació d'aquest decret, i alhora han lamentat el 'modus operandi' "erràtic" que veu desenvolupant l'actual Govern, del qual han dit fa polítiques a base de "decrets lleis" per implementar excepcions urbanístiques "amb l'excusa de la dinamització econòmica".
En aquest sentit, la portaveu dels ecologistes ha indicat que la figura legal del decret llei és va incorporar a l'Estatut d'Autonomia per ser utilitzat "en casos d'emergència, que no podin esperar la tramitació parlamentària o com a mesura cautelar fins a l'aprovació d'una fa una novació llei". Tot i això, ha afirmat que el Govern està utilitzant aquesta fórmula per a "la desregularització urbanística", especialment "per al sector turístic". Així, ha posat com a exemples d'aquesta política "de bojos" el Decret Llei de mesuris urgents per a l'impuls de l'inversió a Balears, conegut com a Decret Nadal; el Decret Llei de mesures ambientals per impulsar les inversions i l'activitat econòmica, anomenat com Decret Grimalt; el Decret d'unificació i simplificació dels tràmits en matèria turística; i llaura, la modificació del Decret Nadal convertit a Projecte de Llei.
Respecte a aquest últim, Ramis ha dit que permetrà que els establiments que hagin fet ampliacions irregulars puguin "fer remodelacions mantenint els volums existents" i "ampliacions del 10% de la superfície realment construïda, inclosa la part il·legal". Així, ha posat com a exemple que si un establiment de deu altures situat en primera línia de platja s'hagués de reconstruir, amb la normativa actual tindria "limitació d'altura", mentre que amb l'entrada en vigor del Projecte de Llei podrà incrementar el seu volum. De manera que "consolida aberracions urbanístiques en primera línia" de platja, ha postil·lat l'ecologista.
Ramis ha recalcat que és "un error" intentar impulsar el sector turístic mitjançant "la planificació urbanística". En aquesta línia s'ha expressat també el president interinsular del GOB, qui ha apuntat que "és volen plantejar solucions a la crisi aplicant els mesuris que han conduït a la mateixa", referint-s'a "realimentar la bombolla urbanística". Per a l'ecologista, amb aquesta manera d'actuar és "fa que el medi ambient sigui el que pagui la crisi". Per aquesta raó, el GOB proposa una sèrie de mesuris alternatives per impulsar l'economia de li illes, com la diversificació dels sectors productius, el consum dels productes locals, generar proximitat per reduir el consum energètic derivat del transport de productes, disminuir el consumisme i l'excés dels recursos, la reconversió dels espais naturals i l'ambientalització del turisme, entre d'altres mesures.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
decrets i lleis anomenades Nadal és pasen pel forro els ajuntaments,si troben un batle que sigui un bon batle el que ha de ser no tendran llicència d´obres el batle és el qui pot donar la llicència propietaris d´hotel barruts
Jo no dic cap mentide tot es ben veritat, agafa sa carretera de establimens a Esporles a nes Km. 8,750 a la dreta diu Parcelació Son Bauza, entre i demane a cualsevol veinat meins es segon chalet, que es qui va construi sa nau just derrera caseva, abaix des barranc. si vols i pots arribar a peu si vas per sa part de derrera. Si vols més senyas sa denuncia es va presenta a sa Conselleria de Medi Ambient dia 16-10-2006, numero de entrada 17741. Grata i ho trobaras. Abans de dirme mentidera informet adecuadement.
Sort Tomasseta, dius moltes mentides. El dimoni vos cerca i dins un pou vos tirarà.
Pues yo si que los voy a votar, no porque sea hotelero ni mucho menos, si no, por sentido común, en primer lugar, porque esto dinamizará el mercado laboral, y en segundo lugar, evitara que los hoteles antiguados i ruinosos que dan una mala imagen desaparezcan de una vez, para convertirse en hoteles de lujo. Si realmente los del GOB quieren proteger los espacios naturales, denuncien ante la fiscalía las obras nuevas ilegales que se construyen en zonas protegidas, como por ejemplo la de Son Bauza de Establimens, que hace unos cuatro años en una zona protegida, el fallecido Gabriel Ferra de los coches de alquiler, arrancó un bonito encinar para construir una nave industrial en toda regla de unos 300 m2. Esto fue denunciado cuando aún se estaba construyendo en la prensa por Medi Ambient del PP y los mismos del GOB. Pero la nave se ha terminado y nadie hace nada para que tiren esta importante obra totalmente ilegal. Esto es lo que hay que denunciar y no las pequeñas ampliaciones que se puedan llevar a cabo en viviendas e incluso en hoteles si no perjudican a algún vecino. ¿Acaso Miguel Angel March y el mismo Grosske no convirtieron unos gallineros en vivienda? No es que este en contra de ello ni mucho menos, solo es un ejemplo más de la realidad de lo que esta ocurriendo en todas partes. Como dijo Jesucristo, el que esta libre de pecado que tire la primera piedra.
Aquests "alternatius", "ecologistes", "nacionalistes", "verds" i falsos progressistes del PSOE-Bloc, només són proteccionistes quan estan a l'oposició, perquè quan governen ho fan com la dreta incivilitzada.
La pràctica totalitat dels decrets llei aprovats recentment són una passa enrera quant a l´ordre i planificació urbanístic, és a dir, tornam a l´afavoriment de l´especul·lació, sembla ser, tan estimada a les nostres illes. És patètic veure que un govern progressista d´esquerres se baixa tant els calçons. Politicutxos desgraciats, feis oi, TOTS!