TW
0

El conseller de Mobilitat, Biel Vicenç, afirmà ahir que els informes preliminars apunten cap a alguns "problemes d'execució del mur" com a possible causa de l'accident de tren a Sineu del 19 de maig. Afegí que no es podia assegurar res fins que no s'acabassin tots els estudis.

Els primers esborranys de l'informe, preparats per l'enginyer de camins Antoni Cladera i pels tècnics de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), descarten que hi hagués cap esllevissada natural que causàs l'esfondrament dels dotze metres de la tanca de formigó. En canvi, indiquen que "un despreniment de terres abans d'encofrar-la possiblement va permetre l'acumulació de terres sobre la sabata del mur". O sigui, que hi havia material entre la base i la paret que feia que no estiguessin connectades. A més, el conseller hi ressaltà la "presència d'aigua", que hauria accelerat la corrosió del material, agreujada per un "drenatge deficient" de l'aigua tant de les obres de construcció de la paret com de les d'emergència de 2004.

Els estudis també assenyalen que l'armadura de ferro del mur "just seria correcta en el cas que estigués perfectament drenat", cosa que no passava, però que en principi, i tot i això, seria insuficient per a la tasca que havia d'exercir.

Amb tot, però, Vicenç destacà que no consta que es detectàs cap anomalia que avisàs de l'estat de la infraestructura i, a més, manifestà que, segons els informes, és impossible saber amb les revisions externes que s'hi efectuaven fins ara si la resta de la construcció -d'uns 400 metres- té el mateix problema entre la base i el cos de la paret. També recomanen revisar l'ampliació d'alçada duita a terme en altres parets durant les obres de 2004, perquè es fonamentava en els murs originals sense haver-los refets. De la mateixa manera, explicà que era evident que les tasques d'emergència no havien resolt el problema i que calia veure si hi podien haver influït.

Reacció de Cabrer
La diputada del Partit Popular i exconsellera d'Obres Públiques Mabel Cabrer, en canvi, aprofità la compareixença per carregar contra l'anterior Executiu del Pacte de Progrés, a qui culpà dels defectes de l'obra. Negà que les actuacions de 2004, realitzades quan governava el PP, haguessin pogut agreujar la situació i, per contra, afirmà que si no s'haguessin fet, "hauria caigut tot el mur i no només dotze metres".