La galeria londinenca Christie's subhastarà 17 obres d'art de Vicenç Grande taxades en 1,2 milions, si el jutge autoritza la petició realitzada pels administradors concursals del promotor mallorquí. Segons van confirmar ahir fonts pròximes al concurs de creditors del Grup Drac, les obres d'art són litografies, olis, tinta paper, carbó i aquarel·les firmades, entre d'altres, per Anglada Camarasa, Salvador Dalí, Joan Miró, Pablo Picasso i Santiago Rusiñol. El preu de sortida de les peces en la licitació organitzada per Christie's serà d'entre 900.000 i 1.200.000 euros.
Els doblers que es recaptin, una vegada abonat el percentatge que es quedarà la sala londinenca, seran destinats a la massa de creditors, més de 600, de Grande. El promotor, defensat per l'advocat Joan Font, va valorar les obres d'art en 4,8 milions d'euros quan es va declarar insolvent al Jutjat Mercantil 1 de Palma, el juny de 2008.
Poc després, els administradors concursals van rebaixar aquesta xifra a 3,3 milions i, finalment, en ser incloses en el pla de viabilitat del concurs, la xifra es va reduir encara més, fins als 1,7 milions. Les propostes de conveni presentades pels administradors Raimundo Zaforteza, Jorge Sainz de Baranda i Salvador Fornés han estat admeses pel jutge.
Les juntes de creditors de cada una de les catorze societats del Grup Drac, a més de Grande com a persona física, es duran a terme el juliol. Els administradors concursals han aconseguit rebaixar en dos anys un 90 per cent el passiu declarat per Grande quan es va acollir al concurs voluntari. Les societats més endeutades, Binipuntiró i Promomendi, abonaran el cent per cent dels crèdits en un termini màxim de vuit anys. La resta de societats satisfaran els deutes a través de quitaments i espera, que han de ratificar els creditors.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.