Moragues ha explicat que «encara és d'hora» per saber si la crisi econòmica afectarà al consens d'un finançament just i equitatiu entre les illes, alguna cosa que porten demandant des de la més gran de les Pitiüses des de fa temps. Així i tot, ha reconegut que és clar que «en cap cas beneficiarà».
Tot i això, Moragues ha apuntat que «això no treu que el 2011 s'obrin les taules per començar aquestes negociacions» i, de moment, ha insistit que «cada any s'han acordat inversions abans de l'arribada d'un finançament definitiva».
Per la seva banda, el president del Consell d'Eivissa, Xico Tarrés, espera que les illes menors deixin de ser «les grans perjudicades en el repartiment». A més, Tarrés ha explicat que «les inversions de les infraestructures que ja s'estan construint a Eivissa, com l'hospital i la comandància, així com el conveni de carreteres estan assegurades».
També ha subratllat que «obres importants com el port i l'aeroport difícilment es veuran afectades per les retallades del Govern espanyol, ja ho han dit des de Foment». Sobre l'endeutament de les institucions i la impossibilitat de demandar crèdits a partir de l'any que ve, Tarrés ha dit que «al Consell tenim un nivell d'endeutament molt baix entorn del 20% i no ens afectarà perquè no teníem previst demanar crèdits». Això sí, ha lamentat que «paguin justos per pecadors», perquè ha considerat que en la seva institució «hem fet els deures, al contrari que altres amb nivells de deute del 90%».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.