TW
0

La parlamentària del PP i ex-consellera de Transports i Obres Públiques, Mabel Cabrer, ha acusat l'Advocacia de la Comunitat Autònoma per defensar "interessos particulars" de l'equip directiu de SFM en personar-se en la denúncia interposada pel seu partit davant de la Fiscalia i ampliada davant del Jutjat d'Instrucció número 7 de Palma per les contractacions "irregulars" de fins a 10,5 milions d'euros a les obres d'emergència que es van executar al Metro de Palma, després de les inundacions de 2007.

Als passadissos del Parlament, Cabrer ha recordat que l'Advocacia de la Comunitat Autònoma està per "vetllar per l'interès general de tots els ciutadans de les Balears" i, en aquest sentit, ha apuntat que "en altres casos de presumpta corrupció, s'ha personat com a acusació particular per defensar si hi ha hagut o delictes no presumptes". Tanmateix, ha censurat que en aquest cas del Metro, "sembla que l'Advocacia es persona per defensar unes determinades persones amb noms i cognoms", entre ells el conseller de Medi Ambient i Mobilitat, Gabriel Vicens, i el director general de Mobilitat, Antoni Verger, i, per tant, al seu judici, aquesta defensa "no és de l'interès general, sinó d'interessos particulars".

Així, ha considerat que els membres del Consell d'Administració de SFM, als quals el PP demanda pels presumptes delictes de malversació, tràfic d'influències, prevaricació i frau relativa a diferents contractes de consultoria i obres d'emergència del Metro, "haurien de tenir els seus propis advocats privats i no l'Advocacia de la Comunitat Autònoma". Per aquesta raó, Cabrer ha anunciat que en el proper Ple del Parlament, el seu grup exigirà "explicacions" al Govern. Precisament, Verger va destacar ahir que l'Advocacia de la Comunitat Autònoma "defensarà l'actuació de l'administració", de manera que negarà "qualsevol tipus d'actuació delictiva" als contractes d'obres de reparació, per a les quals el Govern va destinar 30 milions d'euros, la majoria d'ells per instal·lar dos grans col·lectors de pluvials en el Polígon de Son Castelló.

El director general de Mobilitat va detallar que dels 30 milions d'euros que es va gastar l'Executiu, 2,4 milions van ser destinats a contractar a l'empresa pública INECO per dur a terme l'auditoria i l'assistència tècnica dels treballs, de manera que es va encarregar, d'una banda, de detectar les deficiències i, per un altre, de dirigir les obres de reparació, que van executar les 21 empreses que s'havien encarregat de la construcció d'aquest mitjà de transport en la passada legislatura.