TW
0

El PP defensarà en el ple del Consell del proper 3 de juny una moció en la qual proposa la reducció del creixement en l'urbanització d'es Guix (Escorca) de manera que passi de li 5,5 hectàrees prevesteixes a 3,5, eliminant, així, 20.000 metres d'habitatges plurifamiliars i situant l'increment poblacional en 81 de persones. El president del PP balear, José Ramón Bauzá, acompanyat pel portaveu del partit al Consell, Jaume Font, i el batle d'Escorca, Antoni Gómez, ha concretat que, d'aquesta manera, podreixin residir a és Guix 135 de persones, però que, com ja viuen 54, únicament s'incrementaria poblacionalment en 81 individus, ha detallat.

A més, ha destacat que li dues hectàrees que és redueixen quedarien protegides com àrees boscoses. A la zona de creixement que és manté el PP preveu la construcció d'una trentena d'habitatges. Els populars, els qui han qualificat aquesta proposta com una iniciativa d'"absoluta coherència", han indicat que han parlat sobre aquesta qüestió amb el president d'UM, Josep Melià, però que aquest no s'ha pronunciat sobre el sentit del vot del seu grup.

Bauzá ha recordat que la zona d'es Guix té un reconeixement urbà dels anys 60 i, per part seva, el batle d'Escorca ha assenyalat que aquesta iniciativa és "vital" per al municipi ja que és tracta de l'"única zona en la qual és pot desenvolupar". El primer edil d'Escorca ha destacat que els habitants de la seva població tenen li mateixes necessitats que els de qualsevol altra i ha lamentat que, quan els joves s'emancipen, ja no tenen habitatges en li quals poder residir i que, a més, la "falta de sòl urbà" fa que no hi hagi un lloc en el qual poder ubicar serveis bàsics com podin ser, per exemple, els centris mèdics o cívics.

En aquest sentit, Gómez ha incidit que el 95% de la població d'Escorca s'ha manifestat en contra de la desclassificació d'es Guix, que pretén portar terme l'equip de govern del Consell de Mallorca. A la sessió plenària del dia 3 també és procedirà a la votació de la modificació del Pla Territorial de Mallorca (PTM), que inclou l'eliminació d'un total de 19 Àrees de Reconversió Territorial (ART), sobre la qual ha arribat a un acord l'equip de govern amb el PP, tot i que UM ha revelat que s'abstindrà. Sobre aquesta qüestió, Bauzá únicament va reiterar que ha estat un "acord històric" entre els dos partits majoritaris.

PSIB i Bloc ho rebutgen

Notícies relacionades

PSIB i Bloc han rebutjat la proposta del PP per reduir el creixement en la urbanització d'es Guix (Escorca) de manera que passi de les 5,5 hectàrees previstes a 3,5, perquè considera que «ningú entendria un nou poble enmig de la Serra» i que aquesta iniciativa és «incompatible» amb la candidatura de la Serra de Tramuntana com Patrimoni de la Humanitat. En declaracions als periodistes, els portaveu dels grups del PSIB i Bloc al Consell, Miquel Ramon i Joana Lluïsa Mascaró, respectivament, van reiterar que el que desitgen és desclassificar es Guix d'acord amb els «arguments territorials i ambientals», ha indicat Mascaró.

A més, pel que fa a les declaracions de l'alcalde del municipi, Antoni Gómez, qui ha assenyalat que es Guix és l'"única zona en la qual es pot desenvolupar Escorca», Mascaró ha assenyalat que aquesta població també té Son Massip, on «té el 75% dels seus solars sense urbanitzar». Així, la portaveu del Bloc ha remarcat que cal continuar preservant el paisatge de l'illa per «aconseguir que la indústria turística pugui funcionar».

Per la seva banda, Ramon i la presidenta del Consell, Francina Armengol, han confiat que UM «actuï en conseqüència de manera que va fer» quan es va mostrar a favor de la desclassificació. «El PP plantejarà una alternativa a es Guix i no sabem què farà UM, espero que tots siguin coherents amb les seves primeres propostes», ha assenyalat la màxima representant de la institució insular en unes declaracions realitzades abans de conèixer la proposta dels populars.

Joana Lluïsa Mascaró

La portaveu del Bloc en el Consell de Mallorca, Joana Lluisa Mascaró, ha qualificat d'"injustificats" els arguments del PP per construir en Es Guix (Escorca) habitatges per als residents del municipi, i ha defensat la total desclassificació urbanística de la zona. "Seria un contrasentit apostar per la Serra de Tramuntana com a Patrimoni Mundial de l'UNESCO, com proposa el Consell amb el suport de tots els partits, i alhora permetre la construcció d'un nou poble: És Guix és innegociable", ha asseverat Mascaró en un comunicat. Mascaró ha rebutjat l'actitud dels populars perquè els joves d'Escorca que emancipen i busquen una casa poden trobar-la en la urbanització de Son Massip de Escorca, on hi ha terrenys edificables que no s'estan utilitzant. En concret, el 75 per cent dels solars estan per construir.

La coalició nacionalista considera "imprescindible" que en el pròxim ple del Consell del 3 de juny s'aprovi aquesta desclassificació urbanística amb el suport majoritari dels consellers. L'objectiu és "apostar per un model urbanístic sostenible i respectuós amb el territori", ha subratllat Mascaró. El Bloc confia que UM "mantingui la coherència" inicial i voti a favor per tal com al seu dia va recolzar la desclassificació d'aquesta zona.