Davant això, el Govern ha explicat que el 23 de setembre de 2008 es va procedir a tancar el servei de metro a causa de les inundacions sofertes que suposaven un greu perill per als usuaris. L'octubre, SFM va iniciar un procediment d'emergència per esbrinar les causes d'aquestes inundacions i alhora iniciar les reparacions. Així, ha assegurat que totes les obres d'emergències es van contractar d'acord amb els corresponents informes tècnics i jurídics. També ha destacat que es va procedir "d'idèntica forma en el procediment d'emergència fet en la passada legislatura per reparar el talús de Son Tell (Petra)".
La Conselleria ha indicat que la direcció de les obres d'emergència, més els corresponents informes i auditoria, per un valor total de dos milions i mig d'euros (desmentint els 10,5 milions que va dir Cabrer) les va dur a terme Ineco-Tifsa, (empresa pública de l'Administració, considerada la consultora d'enginyeria ferroviària més prestigiosa de l'Estat). Així mateix, ha recordat que aquesta empresa desenvolupa regularment la seva activitat per a les comunitats de Múrcia, València i Madrid, entre altres i ha afegit que la seva tasca està acreditada per diversos informes tècnics que assenyalen que el metro de Palma es va inundar "d'entre 15 i 20 litres per metre quadrat, amb metre i mig d'aigua per sobre les vies i que faltaven elements bàsics de seguretat".
Davant d'aquesta situació d'emergència, SFM va contractar d'emergència les mateixes empreses que van dur a terme les obres del metre en l'anterior legislatura que les finalitzassin i reparassin tots els desperfectes. I van apuntar que, en cap cas, "l'informe de Sindicatura de Comptes ni esmenta ni insinua cap possible actuació delictiva per part dels òrgans de contractació de SFM". Tan sols existeix una discrepància de criteris entre els serveis jurídics de SFM i l'informe de la Sindicatura de Comptes, quant al concepte d'emergència, que s'haurà de resoldre al terreny administratiu. A més, van remarcar que l'exconsellera 'popular' va procedir "exactament de la mateixa manera a l'hora de contractar les obres de reparació del talús de Son Tell (Petra)".
D'altra banda, pel que fa referència a l'adquisició de les unitats elèctriques, van dir que d'acord amb els informes tècnics i jurídics pertinents, el 31 de juliol de 2008 es va contractar la fabricació de cinc unitats M-M i onze remolcs N en funció d'un primer contracte de l'any 2005 (de la passada legislatura) que és el que realment qüestiona la Sindicatura de Comptes, i que va condicionar la selecció del contractista el 2008. D'aquesta manera, la Conselleria "vol negar rotundament qualsevol indici de prevaricació, malversació, i d'altres afirmacions gratuïtes vessades per l'exconsellera Mabel Cabrer".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
La de merda i imputats que en sortiran d'aquesta conselleria i els seus xanxullos.
El tren de Llevant és una presa de pèl, No l'haurien de fer i posar més camiones.
molts doblers posa la conselleria a Dbalears en anuncis... És increible el tractament del que està passant a aquesta conselleria per part d'aquest diari.
money, money, money, després d'arreplagar doblers ara també els toca començar a passar pels jutjats. Lamentable amb el que s'han convertit algunes conselleries del Bloc.
Però què li passa a n´aquesta doneta que s´ha posat en vengatiu? No crec que sigui la millor manera de tapar les seves barbaritats comeses. Fermi
què vos passa Rudolf i Pere tant de nervis, que vos passa amenaçant amb fiscals? què vos heu acostumat massa a tenir cera del corpus i anar de matons enviant fiscals sempre als mateixos? ... tranquils, tanmateix vos aixecaran les estores, i són molt els que esperam que la justícia sigui igual per tots.
Aquesta tia hauria d'estar empegueida i hauria de callar no sigui cas un dia els fiscals comencin a investigar la construcció del metro.
Quan els jutges arxivin aquesta querella absurda, fruit de l'odi de la política més impresentable que hem tengut mai vull que el Govern se querelli contra ella per denúncies falses i difamacions, la vull veure agenollada i demanant perdó, És tan absurda na Cabrer que denúncia unes obres d'urgència -les del metro- que ella mateixa va fer servir (exactament igual) per arreglar les vies quan hi va haver l'accident de Son Tell l'any 2004. En definitiva, un absurd.