TW
0

La Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat ha negat que s'hagin produït contractacions irregulars per part de l'empresa pública Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), tal com ha denunciat la diputada del PP Mabel Cabrer. Cabrer va informar que el PP té previst ampliar la denúncia que va interposar davant de la Fiscalia per les contractacions dutes a terme des de SFM, en asseverar que únicament el 10 per cent d'aquestes operacions s'han dut a terme mitjançant concurs públic mentre que la resta s'han realitzat "a dit" i va lamentar que l'empresa porta gastats més de 10,5 milions d'euros en aquestes condicions.

Davant això, el Govern ha explicat que el 23 de setembre de 2008 es va procedir a tancar el servei de metro a causa de les inundacions sofertes que suposaven un greu perill per als usuaris. L'octubre, SFM va iniciar un procediment d'emergència per esbrinar les causes d'aquestes inundacions i alhora iniciar les reparacions. Així, ha assegurat que totes les obres d'emergències es van contractar d'acord amb els corresponents informes tècnics i jurídics. També ha destacat que es va procedir "d'idèntica forma en el procediment d'emergència fet en la passada legislatura per reparar el talús de Son Tell (Petra)".

La Conselleria ha indicat que la direcció de les obres d'emergència, més els corresponents informes i auditoria, per un valor total de dos milions i mig d'euros (desmentint els 10,5 milions que va dir Cabrer) les va dur a terme Ineco-Tifsa, (empresa pública de l'Administració, considerada la consultora d'enginyeria ferroviària més prestigiosa de l'Estat). Així mateix, ha recordat que aquesta empresa desenvolupa regularment la seva activitat per a les comunitats de Múrcia, València i Madrid, entre altres i ha afegit que la seva tasca està acreditada per diversos informes tècnics que assenyalen que el metro de Palma es va inundar "d'entre 15 i 20 litres per metre quadrat, amb metre i mig d'aigua per sobre les vies i que faltaven elements bàsics de seguretat".

Davant d'aquesta situació d'emergència, SFM va contractar d'emergència les mateixes empreses que van dur a terme les obres del metre en l'anterior legislatura que les finalitzassin i reparassin tots els desperfectes. I van apuntar que, en cap cas, "l'informe de Sindicatura de Comptes ni esmenta ni insinua cap possible actuació delictiva per part dels òrgans de contractació de SFM". Tan sols existeix una discrepància de criteris entre els serveis jurídics de SFM i l'informe de la Sindicatura de Comptes, quant al concepte d'emergència, que s'haurà de resoldre al terreny administratiu. A més, van remarcar que l'exconsellera 'popular' va procedir "exactament de la mateixa manera a l'hora de contractar les obres de reparació del talús de Son Tell (Petra)".

D'altra banda, pel que fa referència a l'adquisició de les unitats elèctriques, van dir que d'acord amb els informes tècnics i jurídics pertinents, el 31 de juliol de 2008 es va contractar la fabricació de cinc unitats M-M i onze remolcs N en funció d'un primer contracte de l'any 2005 (de la passada legislatura) que és el que realment qüestiona la Sindicatura de Comptes, i que va condicionar la selecció del contractista el 2008. D'aquesta manera, la Conselleria "vol negar rotundament qualsevol indici de prevaricació, malversació, i d'altres afirmacions gratuïtes vessades per l'exconsellera Mabel Cabrer".