Entre aquestes, estan la de reduir l'Administració estatal, que les rendes del capital tributin com la resta i que s'incrementi la lluita contra el frau. Barceló es mostra d'acord que cal fer front a la situació de dèficit, però es critica el paquet de mesures anunciades, que inclouen la reducció d'un 5 per cent de mitjana de la retribució dels funcionaris i l'eliminació de la retroactivitat en l'aplicació de la llei de dependència, entre altres coses.
El dirigent critica el fet que aquestes mesures perjudiquen col·lectius concrets, són "potencialment polèmiques" per no haver estat pactades amb els actors socials i són discutibles perquè són "socialment regressives". Així mateix, Barceló afirma que aquestes mesures són conseqüència d'una gestió equivocada: "Fins ara, el Govern de l'Estat ha donat pals de cec, fins i tot prenent decisions electoralistes, com per exemple el descompte de 400 euros en l'IRPF, que han acabat reduint el seu marge de maniobra i perjudicant l'economia," apunta en la nota.
Respecte a la reducció que han de dur a terme les CCAA, el secretari general del PSM recorda que les Illes Balears han fet "un esforç enorme per contenir la despesa", i han concentrat el gruix del pressupost en educació, sanitat i serveis socials. "Si no hi ha recursos suficients i a més hem de fer un esforç suplementari, poden acabar sofrint els serveis bàsics que són fonamentals per als ciutadans. Nosaltres ens oposarem", ha afegit.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
El PSM el que hauria de considerar erroni és que el seu representant, Pere Sampol, pagat amb diners de tots, an... Mostra'n més...és esgrimint un Porsche Cayenne, que gasta i contamina, i que no diu gaire de la posició social de la mitjana dels votants d'aquest partit. El que hauria de fer el PSM, enlloc de criticar tant les mesures de fora, seria fer una mica més d'autocrítica de dins, i no nomenar dos mercenaris impresentables per dirigir IB3 Ràdio, un d'ells (en Rafael Gallego) imputat en el Cas Maquillatge per haver-li fet la campanya al corrupte Miquel Nadal, mentre treballava al Consell de Mallorca com a periodista, i al qual segurament li caurà un bon correctiu. Això és el que hauria de fer el PSM, i no vigilar ni protegir tant les trones que té gràcies als votants que no saben de la missa la meitat, i que desconèixen que els seus dirigents són: uns sectaris i uns antropòfags de persones de bona fe i de bones intencions, inclosos jubilats, treballadors, malalts i joves que no siguin purs de la seva corda, i que es desprogramin per tal de tenir criteri propi. Potser haurien de considerar això, més que cap altra cosa. I pensar en les conseqüències que té putejar periodistes gratuïtament, com m'han putejat a mi, que m'han deixat al carrer i amb una mà a cada ou, aquests impresentables.
Clar que si... el transport public es el causant de la crisi. No ho es l'especulació a la borsa i el viure a un ritme insostenible (ni ecologica ni economicament), no ho és que a n'aquest sistema SEMPRE s'hagi de creixer més que a l'any anterior per evitar que faci fallida... Quan els bancs quebren, l'estat els ajuda. Quan quebra l'estat... ajudaran els banquers? Això no és socialisme. Amb comentaris així de simples estem ben arreglats. I tot es culpa del tren. Clar.
Les mesures preses eren dolentes i ara són dolentes. Perquè són socialistes i irresponsables.
Y eso que estamos en crisis
Si fuera solamente esto. Hace dos dias que cambiaron todo el uniforme a los trabajadores de SFM con un presupuesto de 800.000 euros por capricho de los que gobiernan esta conselleria de mobilitat y hace dos dias que el gerente de la empresa de mantenimiento de tornos ha tenido que venir para pedir explicaciones del porqué no pagan la deuda de 1.000.000 de euros que deben a este servicio. Bien mirado, no solo es el metro que todavía hace agua, se ve que son muchos los agujeros que tapar en SFM bajo la dirección actual del PSM.
Si no fessin trens com el de llevant de 190 milions d'euros i posassin un transport òptim no hi hauria tant de dèficit. El PSM també contribueix al dèficit amb trens no competitius
Si no fessin trens com el de llevant de 190 milions d'euros i posassin un transport òptim no hi hauria tant de dèficit. El PSM també contribueix al dèficit amb trens no competitius