TW
0

El conseller de Treball i Formació, Pere Aguiló, ha considerat que el descens de la desocupació registrat el passat mes d'abril a les Balears -3.861 menys a l'atur- apunten a la major capacitat de les illes a l'hora de crear llocs de treball i demostren ser un signe "clar" de recuperació econòmica, si bé "no serà ràpida". Així ho ha posat de manifest a la roda de premsa oferida per valorar les dades donades a conèixer avui pel Ministeri de Treball i Immigració, i que revelen que es tracta del quart mes consecutiu que l'arxipèlag registra un descens de l'atur en relació amb el mes anterior. "Sens dubte és una situació de millora que ens permet anar recuperant-nos al terreny econòmic, encara que encara lluny de les xifres registrades abans de la crisi", ha asseverat el conseller.

Acompanyat pel director general de Planificació Estratègica, Llorenç Pou, Aguiló ha apel·lat així mateix a aprofitar l'actual situació per fomentar la contractació privada i, en aquest sentit, ha advocat per donar suport a les empreses amb l'objectiu que aquest suport i aquests ajuts es tradueixin en un major nombre de llocs de treball. Tal com ha manifestat l'increment en un 5,2 per cent de l'afiliació a la Seguretat Social en relació amb el mes anterior, per sobre de la mitjana estatal, així com el descens de l'atur en un 4,3 per cent, "confirmen que anam per on hem d'anar i que estam seguint el camí correcte".

Mentrestant, el titular de Treball ha ressaltat l'important increment de les convocatòries dels treballadors fixos discontinus, dades a què es va referir com a "molt optimistes". Per la seva part, Pou ha destacat que "l'afiliació a la Seguretat Social està incrementant la intensitat de la creació d'ocupació, "apropant-se al ritme d'abans de la crisi", mentre que ha subratllat el fet que per onzè mes consecutiu l'afiliació presenta un comportament intermensual millor que el dels mateixos mesos de l'any anterior, i denota una tendència "clarament consolidada" de recuperació.

Finalment, respecte als sectors de treball ha apuntat que els d'atenció a les persones i els de les noves tecnologies de la comunicació i la informació són sobretot "creadors d'ocupació". Quant a la construcció, ha asseverat que dues terceres parts de la pèrdua d'ocupació es produeix en aquest àmbit així com en el del comerç, mentre ha recalcat la necessitat de "reconvertir una part significativa dels treballadors de la construcció".