El programa de la Sexta Salvados que es va emetre diumenge ha aixecat polèmica. | D.B.

TW
0

PP i UM criticaren ahir el programa humorístic Salvados emès diumenge per la cadena de televisió la Sexta sota el títol de Corrupción en Mallorca. Els portaveus parlamentaris dels dos partits de l'oposició consideraren una generalització injusta que s'associàs a aquest espai Mallorca amb la corrupció. Des del Bloc i des del PSOE també es lamentà que fos així. El Govern va admetre que la identificació de Mallorca amb les actuacions de determinats personatges fa mal a la imatge de l'illa, però apuntà que la llibertat d'expressió els empara. El portaveu parlamentari del PP, Francesc Fiol, reconegué que no havia vist el programa, però el considera "lamentable" si, com li han explicat telespectadors de la seva confiança, "s'hi ridiculitzaren totes les persones que viuen a Mallorca". Segons Fiol, l'espai no cercava només la ridiculització d'una persona, l'expresident del Govern Jaume Matas, sinó "d'un col·lectiu, d'una illa".

Ell també opina que la generalització "no es correspon amb la realitat", perquè els mallorquins no tenen més problemes amb la Justícia que d'altres. Al mateix temps, assegurà que s'ha d'anar molt en compte amb aquestes qüestions perquè afecten la imatge d'una illa que viu del turisme. Des d'UM, el seu president Pep Melià, afirmà que en els mitjans d'àmbit estatal s'ofereix una "imatge distorsionada" de Mallorca i de Balears, que la vincula amb la corrupció i que, segons ell, ni és "positiva" ni respon a la realitat. "És una idea injusta i és molt fàcil frivolitzar. Hi ha persones i programes que ja són frívols de per si i aprofiten aquesta situació", sentencià el també portaveu d'UM a la Cambra autonòmica.

El responsable del Bloc, Biel Barceló, també va admetre que no havia vist el programa, però lamentà que es vinculi Mallorca amb la corrupció. En qualsevol cas, deixà clar que ell no culpava d'això un programa de televisió sinó "els alts càrrecs institucionals que han provocat aquesta situació amb determinades actuacions que la Justícia està investigant". En la mateixa línia, la secretària d'organització del PSIB-PSOE, Rosamaria Alberdi, considerà "lamentable" que la imatge de Balears "s'associï al pitjor episodi de perversió política que és la corrupció". Tot i advertir que la culpa d'aquesta associació la tenen els protagonistes dels suposats casos de corrupció, la socialista també apuntà que l'espai televisiu en qüestió "va fer sang d'una cosa de la qual ens sentim avergonyits". En qualsevol cas, assegurà que allò més "vergonyós" del programa és que s'hi usassin jubilats.