TW
0

L'exconseller de Turisme, Miquel Nadal, reconegué a la Policia Nacional, després que fos detingut el passat mes de febrer, que va gratificar amb 12.000 euros a l'exregidor de Turisme a Sóller, Bartolomeu Plomer, com a contraprestació política, després que l'exregidor acudís a veure'l a la Conselleria i fes veure que havia fet "molt treball" com a edil a l'Ajuntament de Sóller.

En aquest sentit, Plomer va admetre, també a les dependències de la Direcció Superior, que va anar a veure a Nadal per comentar-li el treball que havia dut a terme com a regidor, i després que el llavors conseller li digués que el premiaria per això amb 12.000 euros, quantitat que li va ser ingressada en el compte que li havia aportat prèviament. Així mateix, va assegurar que amb Nadal no va tornar a parlar més vegades sobre aquest assumpte.

Notícies relacionades

Precisament, Plomer està citat de nou a declarar el proper dia 28, en aquest cas davant de la titular del Jutjat d'Instrucció número 10, Maria del Carmen Abrines, encarregada de les investigacions.

En concret, les indagacions dutes a terme fins al moment apunten que van poder cometre's els presumptes delictes de malversació de cabals públics, prevaricació administrativa, frau a l'administració i suborn.

L'operació va ser oberta el passat 3 de febrer per ordre del Jutjat d'Instrucció número 10, encarregat del cas després de la querella que va interposar la Fiscalia Anticorrupció per investigar la presumpta malversació de cabals públics comesa des de l'Inestur a través de presumptes procediments negociats sense publicitat a diversos empresaris a canvi del cobrament de comissions.