Rafel Perera acompanya l'expresident balear a la sortida dels jutjats. | Miquel Àngel Canals - M.À.Cañellas

TW
0

Notícies relacionades

El misser de Jaume Matas, Rafel Perera, explicà ahir a dBalears la seva opinió sobre el controvertit escrit del jutge Castro en relació al cas Palma Arena. Perera afirmà que "l'escrit contra Matas només assenyala els indicis racionals pel quals s'han adoptat les mesures cautelars". Les mesures decretades per Castro, 3 milions de fiança per eludir la presó, retirada del passaport i prohibició de sortir a l'estranger, han rebut una àmplia difusió tant en mitjans locals com d'abast estatal. Fins i tot, l'esmentada interlocutòria es va penjar a la pàgina web de la major part de diaris. Les expressions que hi emprà Castro han estat motiu de debat.

Quan se li preguntà per aquestes expressions (burla, divinitat, disbarat i fins i tot situacions kafkianes), l'advocat va respondre que, malgrat l'existència "d'apreciacions clarament subjectives", el contingut de l'escrit "és correcte. Una altra cosa és que jo no estigui d'acord amb el que diu". Perera mirà de posar pau a la polèmica i digué que "les apreciacions del jutge tenen tot el meu respecte, encara que per mi no tenen especial importància. Jo vaig al fons del tema i no em qued amb qüestions subjectives". Perera també insistí que l'escrit que el jutge notificà dimarts indica que "no s'havien de presentar proves contra Matas. No era el moment. Encara no hem arribat a judici". I afegí que amb els indicis de criminalitat n'hi havia prou per demanar la fiança.

La fiança

Així mateix, Perera apuntà que el més probable és que l'expresident exhaureixi el termini de temps de què disposa per dipositar la fiança de 3 milions d'euros i assenyalà el dimecres 7 d'abril, data límit, com el dia en què previsiblement la presentarà, sempre que Matas aconsegueixi els doblers. L'advocat afirmà, a més, que té previst presentar recurs contra les mesures adoptades. Afegí que encara estudia si presenta o no una protesta al jutge per vulneració del dret de defensa. Cal recordar que el misser denuncià davant els mitjans filtracions i la creació d'un judici paral·lel i mediàtic. A més protestà perquè en les escoltes telefòniques destapades ell hi apareixia parlant amb Matas, la seva dona i el seu cunyat Fernando Areal.