Perera ha subratllat, en declaracions a Efe, que és el propi Matas qui està duent a terme personalment les gestions per reunir els 3 milions fixats ahir com a mesura cautelar pel jutge José Castro perquè l'expresident balear pugui eludir la presó provisional en estar imputat en dotze delictes de corrupció.
Castro ha fixat un termini de 72 hores per al pagament de la fiança, però en tractar-se de tres dies hàbils, i ja que del dijous a dilluns són dies festius a Balears per la Setmana Santa, el termini venç en la mitjanit de dimecres vinent.
El titular del Jutjat d'instrucció número 3 de Palma i instructor del cas Palma Arena va dictar ahir presó provisional eludible amb una fiança de 3 milions per a l'expresident de les Balears i exministre de Medi Ambient, Jaume Matas, a qui li imputa dotze delictes de corrupció durant el seu últim mandat a les Illes.
Castro també va prohibir a Matas abandonar el país i li va retirar definitivament el passaport, pel risc de fuga existent davant la gravetat dels delictes que se li imputen, penats amb fins a 64 anys de presó.
En el seu escrit, el jutge li atribueix a l'exministre de Medi Ambient la presumpta comissió de set delictes de malversació de cabals públics, un delicte de falsedat en document oficial, un altre de prevaricació administrativa, un de frau a l'Administració, un de blanqueig de capitals i un delicte electoral.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Maite, coneixes la rondalla d'en Joanet de sa gerra? Ara l'han reeditada en CD i, si tens dificultats per llegir-la, pots escoltar-ne la versió d'en Moll. L'ambició va fer que ella, en Joanet i els set infantons acabassin de nou a dins la gerra. Què m'agrada la cultura popular!
Ho té bò de fer aquest tipo per a aconseguir els tres milions, que demani a tota la gent que s'ha aprofitat de les seves corrupteles, les empreses que han guanyat concursos il.legalment, les persones que ha col.locat als estaments públics a dit... Constructors, polítics, gerents d'empreses de disseny conegudes, molts de treballadors de l'administració pública, ara és quan el vostre amic vos necessita, sortiu que estau ben amagats, reputes!!!
Si els té davall el llit als tres milions...
Tranquiiiils!, la pasta ja la te fa teeeemps!...