L'expresident Jaume Matas fotografiat en la seva estada a Washington. | P. PRIETO

TW
0

El jutge José Castro ha dictat una interlocutòria en la qual modifica els horaris de compareixença al jutjat, per declarar dimarts com a imputats en el cas Palma Arena, de l'expresident Jaume Matas; la seva dona, Teresa Areal, el seu cunyat Fernando Areal i l'amic i expresident de Gesa Bartomeu Reus. El magistrat els torna a citar, però aquesta vegada vol que compareguin tots junts al Jutjat d'Instrucció número 3, a les nou del dematí. En la diligència anterior, els convocava també per al mateix 23 de març, però en hores diferents i de manera escalonada.

Castro argumenta que el fet d'haver accedit a la petició que les diligències "siguin objecte de gravació audiovisual" permetrà, previsiblement, agilitar-ne bastant el desenvolupament i l'espera entre declaració i declaració serà més curta. També afirma que la unificació d'horaris pretén evitar les comunicacions directes entre els imputats, que podrien mediatitzar les declaracions i aconseguir, per aquesta via, una coincidència sobre extrems crucials que d'altra manera potser no es podria produir.

A més, el magistrat considera que el fet que Matas i la seva família arribin al mateix temps permetrà concentrar l'accés a l'edifici de l'avinguda d'Alemanya en un sol acte, minimitzant així els problemes d'ordre públic que s'hi puguin presentar. La decisió del jutge també permetrà que els missers acompanyin els clients en l'accés a la seu judicial. Cal tenir en compte que l'expectació mediàtica quan declari Matas serà important i que el jutjat probablement tornarà a estar col·lapsat altre cop pels mitjans.

En la interlocutòria, el magistrat assenyala que comunicarà la nova citació als lletrats, al deganat dels jutjats i a la Prefectura Superior de Policia de les Illes Balears. D'altra banda, el misser de Matas negà ahir que l'expresident hagi viatjat en avió privat a Madrid i digué que es troba a Nova York treballant.