F. Antich amb J. Barceló, en un dels actes del dia. | Ferran Aguiló - T. Ayuga.

TW
0

El president del Govern, Francesc Antich, i la consellera de Turisme, Joana Barceló, recomanaren ahir al sector turístic i hoteler balear que aguantin la pressió dels touroperadors en l'estratègia comercial de rebaixa de preus, "perquè mantenir els preus es traduirà al final en una millora de la rendibilitat empresarial. Sabem i coneixem la professionalitat del sector hoteler, però també entenem que en una conjuntura turística marcada per la venda tardana de reserves i la complexitat d'una situació econòmica complicada, els touroperadors pressionen. Afrontar la pressió suposarà mantenir rendibilitat empresarial".

Antich, que va presidir ahir el Dia de les Balears en l'ITB de Berlín, es va mostrar esperançat en la roda de premsa que va oferir al costat de Barceló sobre el comportament del mercat alemany cap a les Illes. "Estam veient els primers símptomes de recuperació, malgrat la crisi, com ho demostra l'alça d'un 7,5% dels slots (moviment d'avions en franja horària) per a aquest estiu i les previsions de millora dels touroperadors. Durant aquests dies, he pogut comprovar la gran aposta dels touroperadors de les Illes, perquè ho consideren un mercat prioritari i això cal mantenir-ho i consolidar-ho amb acords de mitjan i llarg termini".

Per incidir en la venda tardana de reserves hoteleres, el president va deixar clar que es realitzaran campanyes promocionals de xoc, en les qual s'utilitzarà l'espot promocional del tennista Rafel Nadal. La consellera Barceló es va disculpar davant del sector turístic de la seva no-emissió el gener i febrer i indicà que l'esmentat espot s'inclourà la campanya de Turespaña a l'àmbit mundial.

En aquest punt, Antich va lloar l'actitud de l'oposició, "perquè tots els partits polítics demostren sensibilitat pels temes turístics. En matèria turística toca entendre'ns".

Plataforma digital

El president Antich, aprofitant la presència massiva de representants del sector turístic balear a la fira i a la roda de premsa, anuncià que el Govern està ultimant amb el clúster turístic ubicat al ParcBit TurisTec i Microsoft la creació d'una gran plataforma digital turística líder a l'àmbit mundial.

"Som líders en turisme de masses i també ho volem ser en tecnologia turística. Hi ha prevista una inversió de 12 milions d'euros en aquest projecte, amb el qual volem incidir de ple en tota la comercialització turística on-line de tots els productes turístics de les Illes, entre els quals hi hauria l'oferta complementària i gastronòmica. Tenim els suports necessaris i la tecnologia adequada per dur a terme aquesta iniciativa", va puntualitzar Antich.

Respecte de l'alça de l'oferta del tot inclòs per a aquest estiu, la consellera Barceló indicà que "es farà un pla de qualitat als establiments que ofereixin l'oferta del tot inclòs. Els hotelers saben perfectament el que han de fer, però la Conselleria de Turisme ha de vetlar per la qualitat de tots els productes turístics".