Una de les lleis de Murphy diu que, si alguna cosa pot anar pitjor, hi anirà. Aquesta és la màxima que impera en les manifestacions que commemoren el 8 de març, Dia de la dona treballadora. Uns 300 ciutadans secundaren ahir horabaixa la protesta feminista. Alguns assistents excusaven la baixa participació referint-se a l'onada de fred, com també que la convocatòria fos en dia feiner. Tanmateix, la xifra de manifestants a la Diada del 8-M minva de cada any. I, paradoxalment, les condicions laborals de les dones han empitjorat sensiblement amb la crisi econòmica (taxa d'atur del 18% i bretxa salarial del 20,2%).
Ara bé, la quantitat de manifestants era escassa, però la qualitat de les consignes s'eleva any rere any. "Sense les dones, no hi ha revolució!", "Es diuen feministes i no ho són", "El patriarcat mata les dones!" i "Cada dia és un 8 de març!" foren algunes de les més corejades. El pes de la protesta el dugueren els dos darrers grups, on hi havia Dones d'Esquerres (amb presència majoritària dels joves d'Esquerra Unida) i l'Esquerra Independentista de Mallorca (EIM).
Xiulada al PP
Fou aquest centenar de joves el que protestà contra la presència de José María Rodríguez a la marxa. El líder del PP a Palma fou escridassat a viva veu pels joves, que li cantaren: "Rodríguez, feixista, tu no ets feminista!" i "Fora feixistes de la manifestació!". El dirigent popular es va mostrar impassible davant els crits. El bloc que obria la manifestació, per contra, arreplegà desenes de simpatitzants i dirigents del PSM, EU, ERC. Destacà la presència d'Aina Rado (PSIB), que avui serà elegida presidenta del Parlament. Els sindicats STEI-i, CCOO, CGT, UGT i USO també hi comparegueren amb les pròpies pancartes. A més, hi eren membres d'Amnistia Internacional.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Menys però més combatives... es clar estimats, quan més comabitves tornin menys seran. Per defençar dret no es necessita la combativitat que en els darrers temps estam vivint, quasi sembla que haguem de demanar perdó per ser homes... molt exagerat el tema, repetesc, a major combativitat hi haurà menor afluència, qüestió de sentit comú-
Aquestes manifestacions desgraciadament encara son necesaries, en els temps que corren ja tendria que esser una cosa fora de joc la desigualtat entre les dones i els homes. Encara per bars i carrers en senten massa comentaris i posicions maxistes.
A mi me pareix que qualsevol persona que vagi a una manifestació com aquesta se mereix respecte, inclus si es en Rodriguez i això que jo no soc de´s PP.
Quines poques feines que té en Rodríguez: telefonar ben prest a n'Hidalgo i ensumar el nas a on no el criden.
Encara manca una política familiar real i efectiva, que afavoreixi a la dona i així, als infants i majors, que majoritàriament d'elles depenen, per fer avançar una societat tan arcaica i d'arrels feixistes com la nostra.
M'han dit que ja no és el dia de la dona treballadora, sinó dia internacional de la dona perquè treballadores ho són totes. Supòs que qualcuna n'haurà de vaga.