Paula Cortés a una foto d'arxiu. | S. AMENGUAL

TW
0

El regidor d'Unió Mallorquina que substituirà Miquel Nadal no serà el tercer de la llista electoral, Mateu Canyelles, ni la quarta, Paula Cortés. Ho serà el cinquè, Llorenç Palmer. Canyelles ja havia renunciat i Cortés ho féu ahir mateix "per motius personals". Just avui, però, dirigents d'Esquerra Unida denunciaran a la Fiscalia presumptes irregularitats en la gestió de Televisió de Mallorca i en la contractació de Paula Cortés per part de l'ens. Grosske assegurà ahir que els documents que lliurarien avui a la Fiscalia tenen relació amb l'operació Maquillatge i, en concret, pel que fa a Paula Cortés, "amb el fet d'haver estat contractada per Televisió de Mallorca i amb les condicions en què ho va ser". EU ha convocat els mitjans de comunicació avui dematí davant de la Fiscalia per explicar-los la denúncia.

Cortés fou contractada per a un càrrec intermedi a Televisió de Mallorca just després de les eleccions del 2007, quan UM encara no havia deixat els càrrecs de direcció de la televisió del Consell tot i que aviat ho hauria de fer.
Ara bé, Cortés, tan sols treballà a Televisió de Mallorca poc més d'una setmana, de seguida demanà una excedència per ocupar el càrrec de coordinadora general de Medi Ambient de Cort sota les ordres de Cristina Cerdó. Si mai la cessassin, podria demanar tornar a la televisió pública. Pel que fa al càrrec de regidor, Llorenç Palmer, el cinquè de la llista electoral d'UM, ha confirmat al partit que l'acceptava. Palmer, pròxim a Miquel Nadal, era coordinador de Promoció Econòmica i Ocupació de Cort, una àrea que també depenia de Cristina Cerdó.

La campanya electoral

D'altra banda, a la reunió de l'executiva d'UM que es féu despús-ahir, alguns dirigents del partit a Palma i a la Part Forana digueren que calia demanar aclariments a Cristina Cerdó, presidenta d'UM a Palma, i als responsables de la campanya electoral a Ciutat. Els volen demanar si saben alguna cosa de la presumpta trama de finançament il·legal de la campanya que es destapà arran de la declaració de Miquel Nadal. Encara que no s'arribà a formalitzar cap acord, un membre de l'executiva digué ahir a aquest diari que l'esmentat aclariment es demanarà "molt probablement". A més, digué que, si realment hi hagué irregularitats, cal explicar "si això afecta només Miquel Nadal o també més gent" i que, si és el cas, aquests militants "hauran de fer una passa enrere".