La secretària general del Partit Popular espanyol, María Dolores de Cospedal, recordà ahir que havia estat el president de les Illes, Francesc Antich, qui havia pactat amb Maria Antònia Munar per evitar que el PP hi governàs. Per això, el féu responsable de la crisi institucional i li reclamà que aclarís què pensava fer-hi. "Ara que Munar ja no hi serà, el senyor Antich ha de decidir allò que farà i dins allò que vol fer hi té una responsabilitat. Ha de dir si se sotmetrà a cap qüestió de confiança, perquè seria la primera vegada que a les tres institucions hi governa la minoria en lloc de la majoria", declarà De Cospedal. Segons la número dos del PP estatal, doncs, Antich té tan sols tres opcions:dimitir, sotmetre's a la qüestió de confiança o convocar eleccions anticipades.
El president, però, ha descartat les dues primeres possibilitats tantes vegades com les hi ha demanades el Partit Popular. I, de moment, tampoc no té intenció d'avançar els comicis i ho ha tornat a deixar clar aquest cap de setmana mateix. Amb tot, De Cospedal insistí que Antich no pot continuar com si res, tenint en compte que "no parlam de governs en minories que són majories parlamentàries, sinó de minories que són minories" i en destacà que succeeix tant al Parlament, com al Consell i a l'Ajuntament de Palma. A més, tornà a insistir que el responsable de tot plegat era el mateix Antich, arran de l'acord que tancà perquè Munar fos presidenta de la Cambra i ell governàs les Illes. "Ell afavorí un pacte en contra del PP i ara ha de dir què vol fer", sentencià.
Congrés
La número dos dels conservadors, que parlà en una roda de premsa a Madrid just després de la reunió de la direcció política del partit, també dedicà unes paraules al congrés del PP balear, que s'ha de fer dissabte. Manifestà que estava segura que seria "el millor congrés" i que s'hi triaria el millor candidat per presidir la formació, sobretot, afegí, tenint en compte que estam "en un moment molt complicat per a les Balears i, des del punt de vista polític, per a l'Executiu de Francesc Antich". Així i tot, no es volgué banyar i quan li demanaren quines eren les preferències de la direcció estatal dels popularsentre els dos candidats, José Ramón Bauzá i Carlos Delgado, respongué que la cúpula hi tenia una actitud "completament imparcial", com havia de ser.
Bauzá s'ha cansat d'exigir en va una qüestió de confiança
El president del PP balear anà ahir més enllà i ja no exigí a Antich que se sotmeti a cap qüestió de confiança. Afirmà que el PP ja havia ofert un pacte d'estabilitat al president del Govern, que aquest refusà. Segons Bauzá, doncs, després de la dimissió de Munar, ja només li queden dues opcions, a Antich: "dimitir o convocar eleccions anticipades". Bauzá assegurà que el cap de l'Executiu no s'havia sotmès a cap qüestió de confiança perquè sap que no la podria fer prosperar. Digué que el polític socialista es troba en "una situació d'atrinxerament institucional" i no actuava amb valentia, però que allò que no podia fer era traslladar-ne la responsabilitat a l'oposició i "aparentar que aquí no passa res", perquè així "dóna un exemple nefast".
Per Bauzá, la situació de les institucions de les Balears és "tan inaudita", que d'aquí a uns dies "es podrà veure l'oposició exercir la presidència del Parlament". Així, declarà que estava decidit a "exigir-la". A més, insistí que el PP "té la majoria en totes les institucions, com a força més votada i amb absoluta diferència", mentre que Antich hi governa amb una "miniminoria". "El PP té 13 diputats més que el PSOE: no és una qüestió escassa ni mínima", sentencià Bauzá. Finalment,afegí que Antich governava gràcies a un pacte que ell mateix havia trencat i que, a més, es basava en el fet que Munar presidia la Cambra autonòmica.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Però quina barra té aquesta dona! A mi m'agradaria sebre què pensa fer ella amb els lladres que té dins el partit!
Però a vegades pens que els polítics no tenen memòria, i menys lògica i ja no dic sinceritat i sentí comú. A) 2003-2007: Govern PP-UM: Anys en els quals es produeix l'espoliació econòmica a les arques públiques per part dels governants, o sigui peperos i uemites. UM deixa la seva aliança amb el PP, bàsicament per dos motius: un de partit i un altre de personal, el primer és que el PP volia la destrucció massiva de UM i aixines governar en solitari, i la segona era la trifurca de la senyora Munar amb el PP de Palma i concretament amb na Cirer, bàsicament pel tema del finançament del Principal. B) 2007-20??: Govern PSIB-BLOC-UM: UM pacta amb l'esquerra del país per encàrrec de Munar, que esteia fins a sa coronilla dels del PP. Però no tothom hi està d'acord, tant per els d'UM com per els d'esquerra. Ara bé, comencen a sortir divergències polítiques i personals entre els membres del pacte, també amb un PP "echando lenya al fuego". I com es soluciona?,,, Parlant?,,, Com ho hauríem de fer els polítics?,,, NO!!,,, Al final es soluciona amb amenaces de rompre pactes per una banda i per l'altra destapant tots els casos de corrupció de la legislatura passada. Que al cap i a la fi és l'única manera que han trobat els polítics de resoldre les seves discrepàncies. Imaginau-vos quin berenar tenim. El que està enfocant na Cospi és una absurditat, perquè el presumpte delicte el va cometre quan esteia amb so PP. I tampoc no pot permetre que els senyor Antic faci de MInority Report.
Que se n'empatxi de Castella-La Manxa (que és d'on vol ser presidenta) i ens deixi a nosaltres resoldre totsolets els nostres problemes.
Ui, Castella sempre... tant si ve de part del psoE com si ve de part del pp...